Liittohallitus

Liittoa ja sen toimintaa johtaa liittohallitus, johon kuuluu yhdeksän jäsentä; puheenjohtaja, 1. ja 2. varapuheenjohtaja sekä kuusi muuta varsinaista jäsentä. Lihastautiliiton ylintä päätösvaltaa käyttää liittokokous. Liittokokous järjestetään kerran vuodessa aina huhtikuun loppuun mennessä.

Valiokunnat

Lihastautiliiton työvaliokunnan tehtävänä on valmistella asioita hallitukselle sekä toteuttaa hallituksen työvaliokunnalle antamat tehtävät. Työvaliokunta koostuu puheenjohtajistosta ja hallituksen yhdestä varsinaisesta jäsenestä. Varsinainen jäsen valitaan aina vuodeksi kerrallaan: nykyisellä kaudella työvaliokunnan kokoonpanoon kuuluvat puheenjohtaja Outi Rautalin, 1. varapuheenjohtaja Raila Riikonen, 2. varapuheenjohtaja Eeva-Liisa Hakala sekä hallituksen jäsen Hanna Hiltunen. Toiminnanjohtaja Jaana-Sofia Saarinen ja talouspäällikkö Sari Posio toimivat esittelijöinä työvaliokunnassa.

Sosiaali- ja terveysvaliokunta toimii viestinviejänä liiton työntekijöiden, jäsenistön ja liittohallituksen välillä sosiaali- ja terveysasioihin liittyvien kysymysten ja ongelmakohtien osalta. Sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana toimii Sanna Kalmari ja sen muita jäseniä ovat Marketta Ojala, Raija Hänninen, Juuso Ahola, Hannu Mikkola, Erja Simonen ja Carita Olkkonen. Sosiaali- ja terveysvaliokunta valitaan aina kahdeksi vuodeksi kerrallaan ja sihteerinä valiokunnan kokouksissa toimii Lihastautiliiton sosiaaliturvasuunnittelija Hanna-Mari Hanhiala.

Yhdistykset

Lihastautiliiton muodostaa 12 paikallisyhdistystä, joissa on noin 3 000 varsinaista jäsentä ja kannattajajäsentä. Paikallisyhdistyksissä toimii neljä lihastautikerhoa eri puolilla Suomea. Yhdistystoiminnan keskeisiä muotoja ovat esimerkiksi vertaistuki, oikeuksien valvonta, tiedottaminen, jäsentapaamiset, asiantuntijaluennot, virkistystoiminta ja varainhankinta ja vapaaehtoisten avustajien välittäminen.

Jäsenyys

Lihastautiliiton jäseneksi voit liittyä lähettämällä jäsenhakemuksen joko Lihastautiliittoon tai oman alueesi lihastautiyhdistykseen. Lisätietoja jäseneksi liittymisestä saat Lihastautiliitosta Laura Fröbergiltä:  puh. 044 736 1030, sähköposti laura.froberg(at)lihastautiliitto.fi.

Säännöt

Lihastautiliiton sääntöihin voit tutustua täällä.

Lihastautiliiton liittohallitus 2016

1.7.2016 alkaen

Outi Rautalin
MASKU (Turun seudun lihastautiyhdistys)