JYVÄSKYLÄ: ALS-vertaistapaaminen torstaina 21.9.2017 kl 13.00-14.30. Ryhmä kokoontuu kansalaistoiminnankeskus Matarassa, Matarankatu 6, Jyväskylä, kokoustila Hilla. Ilmoittautumisia pyydetään etukäteen: paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi tai puh. 050 5992475.

KUOPIO: Vertaistuki-ilta erityistä tukea tarvitsevien ja pitkäaikaissairaiden lasten vanhemmille tiistaina 26.9.2017 klo 18-20 KYSissä lasten ja nuorten klinikalla, lastenneurologian yksikössä. Illan aiheena on aistiyliherkän lapsen toiminnan tukeminen, aiheesta alustaa toimintaterapeutti Paula Mutanen. Mikäli tarvitset lastenhoitoa tilaisuuden ajaksi, ilmoittauduthan etukäteen 22.9. mennessä: jonna.suhonen(at)kvtl.fi tai puh. 050 5288394.

KUOPIO: Vertaistapaamiset/ tarinatuokiot syksyllä 2017 seuraavina ajankohtina Melankadun toimintakeskuksella: (Melankatu 10B, Kuopio, ryhmätyötila). Ei ennakkoilmoittautumista.

Keskiviikko 30.8.2017 klo 14

Keskiviikko 27.9.2017 klo 14

Keskiviikko 25.10.2017 klo 14

LIEKSA: Vertaistapaaminen tiistaina 3.10.2017 klo 13-15, Kahvila Hurtan Holvissa (Simo Hurtan katu 11, Lieksa). Ilmoittautumiset 29.9. mennessä Timo Kontturille, puh. 050 4623816 tai järjestösuunnittelijalle.

KUOPIO: Luento hengitysfysioterapiasta torstaina 5.10.2017 klo 13.30-16.00 Melankadun toimintakeskuksella ryhmätyötilassa (Melankatu 10B, Kuopio). Aiheesta luennoi palvelusuunnittelija/fysioterapeutti Ritva Pirttimaa Lihastautiliitosta. Ei ennakkoilmoittautumista.

KUOPIO: ALS-vertaistukitapaaminen torstaina 12.10.2017 klo 13-15 Leväsen palvelukeskuksen kokoustilassa, 2. krs. (Leväsentie 27, Kuopio). Ilmoittautumiset 10.10. mennessä: paula.sorjonen(at)lihastautilitto.fi tai puh. 050 5992475.

JOENSUU: ALS-vertaistukitapaaminen torstaina 26.10.2017 klo 13-15 Validia-palvelutalolla alakerran ryhmätyötilassa (Merimiehenkatu 36, Joensuu). Ilmoittautumiset 23.10. mennessä paula.sorjonen@lihastautiliitto.fi tai puh. 050 5992475.

JÄMSÄ: Neurologisten vammaisjärjestöjen yhteinen NV Cafe -keskustelutilaisuus maanantaina 30.10.2017, kellonaika ja paikka varmistuvat myöhemmin. Lisätietoja järjestösuunnittelijalta.

JYVÄSKYLÄ: ALS-vertaistapaaminen maanantaina 6.10.2017 klo 13-15 Matarassa, kokoustila Hillassa (Matarankatu 6, Jyväskylä). Aiheena lapsen/nuoren tukeminen vanhemman vakavan sairauden yhteydessä. Mukana keskustelussa psykologi Satu Korhonen Jyväskylän kaupungin perheneuvolasta. Ilmoittautumiset 2.11. mennessä paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi tai puh. 050 5992475.

TAMPERE: Lihastautiliiton valtakunnallinen perhetapaaminen lauantaina 11.11.2017 klo 11-14 Apuvälinemessujen yhteydessä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa, os. Ilmailunkatu 20, Tampere. Tapaaminen pidetään messuhallin yläkerrassa Mars-salissa. Ilmoittautumiset (27.10. mennessä) sekä lisätiedot: paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi tai marjo.luomanen(at)lihastautiliitto.fi

KUOPIO: Esteetön ja kaikille soveltuva toiminnallinen perhepäivä lauantaina 18.11.2017 klo 10-13 Taidelukio Lumitin tiloissa, os. Minna Canthin katu 46, Kuopio). Lisätietoa luvassa syksyllä!

Itä- ja Keski-Suomen järjestösuunnittelijan chat-päivystysajat syksyllä 2017:

24.8. klo 9.30-11.30

12.9. klo 12-14

6.10. klo 9-11

25.10. klo 13-15

15.11. klo 9-11

13.12. klo 12-14

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto ry:n kiertue Tietoa lihassairauksista –yleisöluennot   Tule paikan päälle tai osallistu verkon välityksellä. Ohjelmassa neurologin l
Lihastautiliiton työllisyystoiminta kutsuu nuoria mukaan 10.-11.11.2017 nuorten risteilylle!   Matkaan lähdetään Turusta Viking Gracella, risteily on tar
Vertaistukipäivä ALSiin sairastuneiden aikuisikäisille lapsille lauantaina 18.11.2017 Break Sokos Hotel Flamingossa VantaallaLihastautiliitto ry järjestää