KUOPIO: Erityistä tukea tarvitsevien lasten vanhempien vertaisilta KYSin lasten ja nuorten klinikalla lastenneurologian yksikössä (S-aula, 10.krs.) tiistaina 25.4.2017 klo 18-20. Aiheena on voimavarat lapsiperheessä, ja alustajina ovat Krista Sutinen MLL:sta sekä Henna Julkunen perheasiain neuvottelukeskukselta. Mikäli tarviset tilaisuuden ajaksi järjestettävää lastenhoitoa, ota yhteys: johannes.hietala(at)aivoliitto.fi

KUOPIO: Lihastautia sairastavien ja läheisten vertaistapaaminen/ tarinatuokio kokoontuu keskiviikkona 26.4.2017 klo 14-16 Melankadun toimintakeskuksella, os. Melankatu 10B, Kuopio. Kevään viimeinen tapaaminen pidetään keskiviikkona 31.5.2017.

KUOPIO: ALS-vertaistukitapaaminen torstaina 4.5.2017 klo 13-15 Leväsen palvelukeskuksella 2. kerroksen ryhmätoimintatilassa (os. Leväsentie 27, Kuopio). Ilmoittautumiset 2.5. mennessä: paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi/ 050 5992475

NURMES: Vertaistapaaminen sairastaville ja läheisille keskiviikkona 10.5.2017 klo 13-15 kahvila Supikkaassa, os. Porokylänkatu 25, Nurmes. Ilmoittautumiset etukäteen Timo Kontturille, puh. 050 4623816 tai tkontturi(at)hotmail.com

JYVÄSKYLÄ: ALSia ja muita motoneuronitauteja sairastavien ja läheisten vertaistukiryhmä tiistaina 16.5.2017 klo 13.00-14.30 kansalaistoiminnankeskus Matarassa, Hilla-kokoustilassa. Ilmoittautumiset  11.5. mennessä paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi tai puh. 050 5992475

KUOPIO: Perheiden esteetön luontoretki Puijon maisemissa lauantaina 20.5.2017 klo 10-13. Kokoontuminen Länsi-Puijon koulun parkkipaikalla klo 10. Iltapäivällä klo 14-16 Maliken järjestämä toimintavälineisen kokeilutapahtuma samassa paikassa.

JOENSUU: ALS-vertaistukiryhmän tapaaminen keskiviikkona 7.6.2017 klo 13-15 Validia-palvelutalolla, Merimiehenkatu 36, Joensuu. Tilaisuudessa alustaa kuntoutusohjaaja Soili Haverinen keskussairaalasta. Ilmoittautumiset 2.6. mennessä: paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi tai p. 050 5992475.

LAUKAA: Alueellinen kesäpäivä perinnekylä Tupaswillassa lauantaina 17.6.2017 klo 12-16, os. Ränssintie 5, Kuusa, Laukaa. Ohjelmassa on lounas, perinnekylään tutustumista opastetusti, iltapäiväkahvit sekä yhteisiä pihapelejä yms. Ilmoittautumiset 7.6. mennessä paula.sorjonen(at)lihastautiliitto.fi, puh. 050 5992475.

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist
ALS-päivät Helsingissä 17–18.6.2017 Onko perinnöllisyyden tutkimisella yhteyksiä hoitojen kehitykseen? Tästä aiheesta puhuu neurologian erikoislääk
Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka