Lihastautiliiton tärkeimpiä palvelumuotoja ovat

oikeuksien valvonta, sopeutumisvalmennus sekä tiedottaminen.

Sopeutumisvalmennus- ja kuntoutuskurssit on tarkoitettu lihastautia sairastaville ja heidän perheilleen sekä läheisilleen ja niiden tavoitteena on antaa osallistujille eväitä itsenäiseen elämään ja valmiuksia ihmisenä kasvamiseen tiedon ja vertaistuen avulla.
Tarkemmin täällä.

Lihastautiliitto tarjoaa ensitieto- ja jatkokursseja perheille, lasten ja nuorten kursseja, aikuisten kursseja sekä diagnoosiryhmiä.

Liitto järjestää kurssit joko itsenäisesti tai yhteistyössä kuntoutuslaitosten ja/tai muiden järjestöjen kanssa.
Tarkemmin täällä.

Lihastautiliiton fysioterapiasta saa yksilöllistä fysioterapiaa, fysikaalisia hoitoja, hengitys- ja tyhjennyshoitoja ja ohjausta omatoimiseen liikkumiseen. Fysioterapiayksikkö toimii varsinaisen kuntoutustyön ohella myös valtakunnallisena tietopankkina.
Tarkemmin täällä.

Työllisyystoiminta on urasuunnittelua koulutus- ja opiskeluvalinnoissa, työnhaussa ja työssä jaksamisessa. Lähtökohtana on, että vammaiset ja vajaakuntoiset ovat alusta asti mukana opiskelussa ja työelämässä, tasa-arvoisesti muiden kanssa Asiakkaan käytössä työllisyysneuvonnassa on tarvittaessa myös oma urasuunnittelija.
Tarkemmin täällä.

Diagnoosi- ja sosiaalineuvonnasta saa tietoa lihastaudeista, neuvontaa ja ohjausta lihastautien terveydenhoidosta, kuntoutuksesta ja sosiaaliturvasta sekä luottamuksellista keskusteluapua ja psyykkistä tukea.
Tarkemmin täällä.

Viidesti vuodessa ilmestyvä Porras-lehti postitetaan jäsenetuna kaikille paikallisyhdistyksien jäsenille. Lihastautiliitto toimittaa jäsenilleen myös muuta ajankohtaista jäsenpostia sekä julkaisee oppaita, lehtisiä ja muuta tiedotusmateriaalia sekä sairastuneille että ammattihenkilökunnalle.
Tarkemmin täällä.

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist
ALS-päivät Helsingissä 17–18.6.2017 Onko perinnöllisyyden tutkimisella yhteyksiä hoitojen kehitykseen? Tästä aiheesta puhuu neurologian erikoislääk