Sosiaalineuvonta

Neuvontaa lihassairaille sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä antaa sosiaaliturvasuunnittelija
Hanna-Mari Hanhiala: 044 736 1031.

Lihastautiliitto julkaisee vuosittain Sosiaalikompassi-julkaisun,  johon on koottu tavallisimpia vammaisuuteen ja pitkäaikaissairauksiin liittyviä palveluja ja tukimuotoja. Sosiaalikompassi ilmestyy helmikuussa Porras-lehden liitteenä, joten siihen kootut tiedot perustuvat kulloisenkin julkaisuvuoden tammikuun tilanteeseen. Esimerkiksi vuoden aikana tapahtuvat lakimuutokset voivat siis vaikuttaa Sosiaalikompassin tietoihin.

Sosiaalikompassi 2017

Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka
Lihastautiliiton liikuntachat kokoaa 27.9.2017 klo 17-19 ruudun ääreen monipuolisen joukon asiantuntijoita keskustelemaan soveltavasta liikunnasta ja ennen ka
Lihastaudit – hengitystoimintojen tukeminen fysioterapian keinoin Fysioterapeuttien koulutuspäivä 5.10.2017 klo 9.00 – 12.30 Cumulus City keskusta, Haa