Suomen Aivosäätiö

Suomen Aivosäätiö tukee taloudellisesti aivoihin, hermostoon ja mielenterveyteen kohdistuvaa tieteellistä tutkimusta ja tekee aivotutkimusta tunnetuksi järjestämällä yleisö- ja koulutustilaisuuksia. Tiedon jakaminen on tärkeä osa Aivosäätiön työtä ja säätiö tuo tieteellisen tutkimuksen tuloksia jokaisen hyödynnettäväksi. Suomen Aivosäätiö toimii yksityisiltä ihmisiltä, yrityksiltä ja yhteisöiltä saatavin lahjoitusvaroin.

Suomen Aivosäätiö on perustettu vuonna 2009 Alzheimer-säätiön, Lastenpsykiatrian tutkimussäätiön, Neurologiasäätiön sekä Rinnekodin kehitysvammatutkimussäätiön toimesta, taustayhteisöinä mukana perustamassa säätiötä olivat Suomen Lastenpsykiatriyhdistys ry, Suomen Neurologinen yhdistys ry sekä Rinnekoti-Säätiö.

Lihastautien tutkimus on osa Aivosäätiön tutkimustoimintaa erillisen Lihastautirahaston muodossa.

Tutustu Suomen Aivosäätiön toimintaan täällä!

Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka
Lihastautiliiton liikuntachat kokoaa 27.9.2017 klo 17-19 ruudun ääreen monipuolisen joukon asiantuntijoita keskustelemaan soveltavasta liikunnasta ja ennen ka
Lihastaudit – hengitystoimintojen tukeminen fysioterapian keinoin Fysioterapeuttien koulutuspäivä 5.10.2017 klo 9.00 – 12.30 Cumulus City keskusta, Haa
Lihastautiliiton työllisyystoiminta kutsuu nuoria mukaan 10.-11.11.2017 nuorten risteilylle!   Matkaan lähdetään Turusta Viking Gracella, risteily on tar