Suomen Aivosäätiö

Suomen Aivosäätiö tukee taloudellisesti aivoihin, hermostoon ja mielenterveyteen kohdistuvaa tieteellistä tutkimusta ja tekee aivotutkimusta tunnetuksi järjestämällä yleisö- ja koulutustilaisuuksia. Tiedon jakaminen on tärkeä osa Aivosäätiön työtä ja säätiö tuo tieteellisen tutkimuksen tuloksia jokaisen hyödynnettäväksi. Suomen Aivosäätiö toimii yksityisiltä ihmisiltä, yrityksiltä ja yhteisöiltä saatavin lahjoitusvaroin.

Suomen Aivosäätiö on perustettu vuonna 2009 Alzheimer-säätiön, Lastenpsykiatrian tutkimussäätiön, Neurologiasäätiön sekä Rinnekodin kehitysvammatutkimussäätiön toimesta, taustayhteisöinä mukana perustamassa säätiötä olivat Suomen Lastenpsykiatriyhdistys ry, Suomen Neurologinen yhdistys ry sekä Rinnekoti-Säätiö.

Lihastautien tutkimus on osa Aivosäätiön tutkimustoimintaa erillisen Lihastautirahaston muodossa.

Tutustu Suomen Aivosäätiön toimintaan täällä!

Kansainvälisen harvinaisten sairauksien päivän kunniaksi Turussa järjestetään 28.2. aamupäiväseminaari, jossa käsitellään harvinaissairauksien tutkim
Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Nuori, anna äänesi kuulua!   Haku Lihastautiliiton nuorisotoimikuntaan alkaa 12.2.2018 ja haku päättyy 2.3.2018 klo 23.59   Nuorisotoimikuntalaisena p
Tervetuloa Lihastautipäiville Turkuun 14.-15.4.2018! Lihastautipäiviä vietetään tänä vuonna Scandic Juliassa Turussa. Lihastautipäivien ohjelma koostuu