Suomen Aivosäätiö

Suomen Aivosäätiö tukee taloudellisesti aivoihin, hermostoon ja mielenterveyteen kohdistuvaa tieteellistä tutkimusta ja tekee aivotutkimusta tunnetuksi järjestämällä yleisö- ja koulutustilaisuuksia. Tiedon jakaminen on tärkeä osa Aivosäätiön työtä ja säätiö tuo tieteellisen tutkimuksen tuloksia jokaisen hyödynnettäväksi. Suomen Aivosäätiö toimii yksityisiltä ihmisiltä, yrityksiltä ja yhteisöiltä saatavin lahjoitusvaroin.

Suomen Aivosäätiö on perustettu vuonna 2009 Alzheimer-säätiön, Lastenpsykiatrian tutkimussäätiön, Neurologiasäätiön sekä Rinnekodin kehitysvammatutkimussäätiön toimesta, taustayhteisöinä mukana perustamassa säätiötä olivat Suomen Lastenpsykiatriyhdistys ry, Suomen Neurologinen yhdistys ry sekä Rinnekoti-Säätiö.

Lihastautien tutkimus on osa Aivosäätiön tutkimustoimintaa erillisen Lihastautirahaston muodossa.

Tutustu Suomen Aivosäätiön toimintaan täällä!

Vuoden 2017 Lihastautipäiviä vietetään Rovaniemellä 8. ja 9. huhtikuuta hotelli Rantasipi Pohjanhovissa (Pohjanpuistikko 2, 96200 Rovaniemi). Viikonlopun o
Lihastautiliitto järjestää ALS-koulutuspäivän ammattilaisille keskiviikkona 19.4.2017.Koulutuspaikkana toimii Ylivieskan ammattiopisto (Kuusitie 6, 84100
Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto järjestää keväällä lapsiperheille valtakunnallisen tapahtuman Helsingissä, Merimaailma SEA LIFEssa lauantaina 29.4.2017.  Ohjelman ja