Vertaistukiperheet

Vuoden 2014 aikana koulutettiin Lihastautiliiton Länsi-Suomen alueella vertaistukiperheitä tueksi perheille, joissa on lihassairas lapsi. Diagnoosin tullessa monet viranomaiset kertovat erilaisista oikeuksista, joita on olemassa, mutta kukaan ei kerro mitä arki on, ja miten välillä luovitaan eteenpäin. Näihin koulutettuihin vertaistukiperheisiin voi ottaa yhteyttä ja keskustella arjen toimivuudesta ja muista käytännön mieltä askarruttavista asioista.

Vertaistukiperheet:
Jukka Jaatinen, p. 050 3555608, jukka.e.jaatinen(at)gmail.com, VAASA
Kati Huovinen, p . 0400 806239, k.huovinen(at)netikka.fi, VAASA
Hanna Paavola, p. 040 5959007, hannapaavola(at)outlook.com , VAASA
Liisa Pukkila, p. 0400 616936, liisa.pukkila(at)netikka.fi, KURIKKA

Vuoden 2017 Lihastautipäiviä vietetään Rovaniemellä 8. ja 9. huhtikuuta hotelli Rantasipi Pohjanhovissa (Pohjanpuistikko 2, 96200 Rovaniemi). Viikonlopun o
Lihastautiliitto järjestää ALS-koulutuspäivän ammattilaisille keskiviikkona 19.4.2017.Koulutuspaikkana toimii Ylivieskan ammattiopisto (Kuusitie 6, 84100
Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto järjestää keväällä lapsiperheille valtakunnallisen tapahtuman Helsingissä, Merimaailma SEA LIFEssa lauantaina 29.4.2017.  Ohjelman ja
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist
Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka