Vertaistukiperheet

Vuoden 2014 aikana koulutettiin Lihastautiliiton Länsi-Suomen alueella vertaistukiperheitä tueksi perheille, joissa on lihassairas lapsi. Diagnoosin tullessa monet viranomaiset kertovat erilaisista oikeuksista, joita on olemassa, mutta kukaan ei kerro mitä arki on, ja miten välillä luovitaan eteenpäin. Näihin koulutettuihin vertaistukiperheisiin voi ottaa yhteyttä ja keskustella arjen toimivuudesta ja muista käytännön mieltä askarruttavista asioista.

Vertaistukiperheet:
Jukka Jaatinen, p. 050 3555608, jukka.e.jaatinen(at)gmail.com, VAASA
Kati Huovinen, p . 0400 806239, k.huovinen(at)netikka.fi, VAASA
Hanna Paavola, p. 040 5959007, hannapaavola(at)outlook.com , VAASA
Liisa Pukkila, p. 0400 616936, liisa.pukkila(at)netikka.fi, KURIKKA

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Vuoden 2017 Lihastautipäiviä vietetään Rovaniemellä 8. ja 9. huhtikuuta.  Paikkana toimii Hotelli Rantasipi Pohjanhovi (Pohjanpuistikko 2, 96200 Rovanie
Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka