Lihastautiliitossa vertaistukitoimintaa on pääasiallisesti diagnoosiin ja harrastuksiin pohjautuen, myös nuorille on kohdennettua vertaistoimintaa.

ALSia sairasraville järjestetään vuosittain valtakunnalliset ALS-päivät ja Lihastautiliitto ylläpitää ALS-vertaistukihenkilöiden verkostoa. Kaikkien järjestösuunnittelijoiden alueilla toimii ALS- vertaisryhmiä. Alueellisia myosiittitapaamisia järjestetään vuosittain, myös valtakunnalliset Myosiittipäivät on järjestetty kerran. Paikallisten lihastautiyhdistysten alueilla toimii diagnoosiryhmiä ja yhdistykset järjestävät myös tapaamisia. Lihastautipäivien yhteydessä järjestetään vuosittain tapaamisia vaihtuvilla diagnooseilla.

Harrastustoimintaan liittyen järjestetään vuosittain useita vertaistapaamisia, jotka rakentuivat liikunnan, virkistyksen ja liiton eri tilaisuuksien ympärille. Vuonna 2014 Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoituksella aloitettiin 3-vuotinen ”Lihaksista viis – liikkumaan siis” – hanke, joka liikunnan lisäksi tarjoaa mahdollisuuden vertaisten kohtaamiseen. Sähköpyörätuolisalibandytoiminta on jo vakiintunutta liikuntatoimintaa ja sähköpyörätuolifudis uutena lajina lyömässä itseään vahvasti läpi.

Nuorten vertaistukitoimintaa tuettiin myöntämällä nuorisotoimikunnalle jo toistamiseen 2000€ suuruinen määräraha valtakunnallisen nuorisotoiminnan kehittämiseen (2015–2016).

Lihastautiliiton liikuntachat kokoaa 27.9.2017 klo 17-19 ruudun ääreen monipuolisen joukon asiantuntijoita keskustelemaan soveltavasta liikunnasta ja ennen ka
Lihastaudit – hengitystoimintojen tukeminen fysioterapian keinoin Fysioterapeuttien koulutuspäivä 5.10.2017 klo 9.00 – 12.30 Cumulus City keskusta, Haa
Lihastautiliiton työllisyystoiminta kutsuu nuoria mukaan 10.-11.11.2017 nuorten risteilylle!   Matkaan lähdetään Turusta Viking Gracella, risteily on tar
Vertaistukipäivä ALSiin sairastuneiden aikuisikäisille lapsille lauantaina 18.11.2017 Break Sokos Hotel Flamingossa VantaallaLihastautiliitto ry järjestää