Vuoden nuori kliininen tutkija -palkinto Manu Jokelalle

30.10.2017

Vuoden nuori kliininen tutkija -palkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa. NLY:n jakaman palkinnon sai LT, neurologian erikoislääkäri Manu Jokela Turun yliopistollisesta sairaalasta.

Palkinnon myöntämisen perusteissa painotettiin erityisesti sitä, että Jokela on tehnyt suurelle yleisölle tunnetuksi suomalaista tutkimusta ja tutkimaansa sairautta. Hän kuvaa väitöskirjassaan uutta perinnöllistä lihassairautta, joka nimettiinkin hänen mukaansa. Jokelan vertaisarvioituja alkuperäisjulkaisujaan on ilmestynyt myös alan arvotetuissa lehdissä, kuten Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry.

Jokelaa kuvataan erittäin taitavaksi ja tarkkanäköiseksi kliinikoksi. Hän myös toimii TYKS:n lihastautiyksikössä valtakunnallisena asiantuntijana.

Kollegat kuvaavat häntä erittäin kollegiaaliseksi työkaveriksi, joka on aina valmis auttamaan. Kiireistään huolimatta Jokelalla on aikaa lapsilleen.

2 500 euron palkinto luovutettiin Jokelalle NLY:n varapuheenjohtaja Maria Rajecki NuoriLääkäripäivien avajaisissa 20.10. Palkintoraatiin kuului NLY:n, Duodecim ry:n ja Finlads Svenska Läkarskälskapet ry:n edustajat.

Lähde: www.laakarilehti.fi

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitto tarjoaa kerran kuukaudessa puhelimitse myös lääkärin neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 04