Ole osana Fylli -hanketta!

06.04.2017

Lihastautiliitto on aloittanut maaliskuussa 2017 STEA:n rahoittaman kaksivuotisen hankkeen Fylli- osallisuutta lihastautia sairastavalle fysioterapian keinoin. Hankkeen päätavoitteena on lihassairaan osallisuuden lisääminen ja mahdollistaminen tukemalla lihassairaan omaa omaa aktiivista roolia oman fysioterapian suunnittelussa ja toteutumisessa tiedon lisäämisen ja välittämisen keinoin.

Hankkeen pohjana on Lihastautiliiton fysioterapiayksikön 30-vuotinen kokemus lihastaudeista. Vuosina 1998–2016 fysioterapiayksikköön on koottu tietoa Lihastautiliiton järjestämillä Kelan ja Rayn (STEA) rahoittamilla kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskursseilla fysioterapeutti Kristiina Rantakaislan (Jokinen) tekemistä fyysisen toimintakyvyn edellytysten testauksista. Näitä tietoja on tarkoitus käyttää hankkeessa kun, luodaan järjestölähtöinen fysioterapiamalli lihassairaan toimintakyvyn, hyvinvoinnin ja osallisuuden tukemiseksi.

Mikäli haluat osallistua hankkeeseen, täytä tästä suostumuslomake tietojen käyttöön.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

ALUEELLINEN TIETOPÄIVÄ MYOSIITEISTApolymyosiitti, inkluusiokappalemyosiitti ja dermatomyosiittiAika: Keskiviikko 3.5.2017 klo 12.00–17.00 Paikka: Vammaisjä
Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist
ALS-päivät Helsingissä 17–18.6.2017 Onko perinnöllisyyden tutkimisella yhteyksiä hoitojen kehitykseen? Tästä aiheesta puhuu neurologian erikoislääk
Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka