Ole osana Fylli -hanketta!

06.04.2017

Lihastautiliitto on aloittanut maaliskuussa 2017 STEA:n rahoittaman kaksivuotisen hankkeen Fylli- osallisuutta lihastautia sairastavalle fysioterapian keinoin. Hankkeen päätavoitteena on lihassairaan osallisuuden lisääminen ja mahdollistaminen tukemalla lihassairaan omaa omaa aktiivista roolia oman fysioterapian suunnittelussa ja toteutumisessa tiedon lisäämisen ja välittämisen keinoin.

Hankkeen pohjana on Lihastautiliiton fysioterapiayksikön 30-vuotinen kokemus lihastaudeista. Vuosina 1998–2016 fysioterapiayksikköön on koottu tietoa Lihastautiliiton järjestämillä Kelan ja Rayn (STEA) rahoittamilla kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskursseilla fysioterapeutti Kristiina Rantakaislan (Jokinen) tekemistä fyysisen toimintakyvyn edellytysten testauksista. Näitä tietoja on tarkoitus käyttää hankkeessa kun, luodaan järjestölähtöinen fysioterapiamalli lihassairaan toimintakyvyn, hyvinvoinnin ja osallisuuden tukemiseksi.

Mikäli haluat osallistua hankkeeseen, täytä tästä suostumuslomake tietojen käyttöön.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka
Lihastautiliiton liikuntachat kokoaa 27.9.2017 klo 17-19 ruudun ääreen monipuolisen joukon asiantuntijoita keskustelemaan soveltavasta liikunnasta ja ennen ka
Lihastaudit – hengitystoimintojen tukeminen fysioterapian keinoin Fysioterapeuttien koulutuspäivä 5.10.2017 klo 9.00 – 12.30 Cumulus City keskusta, Haa
Vertaistukipäivä ALSiin sairastuneiden aikuisikäisille lapsille lauantaina 18.11.2017 Break Sokos Hotel Flamingossa VantaallaLihastautiliitto ry järjesti AL