Lihastautia sairastavien lasten perhekurssin ja Lihastautia sairastavien 13–25-vuotiaiden nuorten kurssin hakuaikaa jatkettu!

11.04.2017

Lihastautia sairastavien 13–25-vuotiaiden nuorten kurssille Kankaanpäässä ja Lihastautia sairastavien lasten perhekurssille Ruissalon kuntoutuskeskuksessa mahtuu vielä, ja hakuaikaa on jatkettu 26.4. saakka. Jos kurssille haku on mielessä, tee hakemus NYT.

Lihastautia sairastavien 13–25-vuotiaiden nuorten kurssilla tuetaan nuoren kykyä opiskella tai työskennellä. Osallistujat saavat paljon ajankohtaista tietoa nuorten lihassairauksista ja kuntoutuksesta sekä keinoja oman arjen hallintaan. Kurssilla tuetaan nuoren hyvää kasvua ja kehitystä sekä ohjataan pitämään huolta omasta hyvinvoinnista. Yhtenä tärkeänä tavoitteena on myös tutustua muihin nuoriin ja päästä jakamaan kokemuksia muiden kanssa. Kurssiaika: 12.6. – 16.6.2017, läheiset 15.6. – 16.6.2017

Perhekursseille valitaan perheitä, joissa on lihastautia sairastava alle kouluikäinen tai alakouluikäinen lapsi. Tavoitteena on kuntoutujan opiskelu- ja toimintakyvyn turvaaminen tai parantaminen, perheiden omien voimavarojen tunnistaminen ja vahvistaminen sekä vertaistuki. Perhekurssilla ohjelmaan kuuluu koko perheen yhteisten ohjelmaosuuksien lisäksi vanhempien ja lasten eriytettyjä ohjelmia.  Kurssiaika: 12.6. – 16.6.2017

Katso kurssien tarkemmat tiedot ja hakuohjeet täältä.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto ry:n kiertue Tietoa lihassairauksista –yleisöluennot   Tule paikan päälle tai osallistu verkon välityksellä. Ohjelmassa neurologin l
Lihastautiliiton työllisyystoiminta kutsuu nuoria mukaan 10.-11.11.2017 nuorten risteilylle!   Matkaan lähdetään Turusta Viking Gracella, risteily on tar
Vertaistukipäivä ALSiin sairastuneiden aikuisikäisille lapsille lauantaina 18.11.2017 Break Sokos Hotel Flamingossa VantaallaLihastautiliitto ry järjestää