Lihastautiliiton koulupalkinnon sai koulunkäyntiavustaja Merja Palomäki

01.06.2017

Lihastautiliitto on jo seitsemän vuoden ajan palkinnut kouluja hyvin hoidetusta fyysisestä ja henkisestä kouluympäristöstä. Hyvä koulu- tai opiskelupolku on aina usean ammattilaisen hyvän tiimityön tulos, ja vuosien varrella palkintoja on jaettu niin opettajille, avustajille, työharjoittelupaikoille kuin koulumatkoista huolehtineille taksikuskeillekin. Tänä vuonna palkinnon saa koulunkäyntiavustaja Merja Palomäki Ruoholahden ala-asteen koulusta Helsingistä.

Merja Palomäen palkitsemista ehdotti Pia Illikainen, jonka ekaluokkalaisen Milla-tyttären koulunkäyntiavustajana Merja Palomäki toimii. Palkinnon perusteluissa Pia Illikainen toteaa:

– Millan koulunkäyntiavustaja Merja on jo kokenut avustaja, tosin Millan tyyppinen lihastautia sairastava lapsi on hänen urallaan ensimmäinen. Alusta saakka Merja on ollut aktiivinen tiedonhankkija niin vanhempien kuin Millankin suuntaan. Hän kehittää uusia toimintamalleja, jotta ne olisivat juuri Millalle sopivia. Millan ja Merjan huumori toimii myös yhteen, naurua ei päivästä tunnu puuttuvan. Kaikesta välittyy se, että Merja välittää Millasta aidosti, eikä vain "työn puolesta". Meillä on se kokemus, ettei parempaa avustajaa Millan koulutielle olisi voinut osua.

Millan ensimmäinen kouluvuosi Ruoholahden ala-asteen koulussa Helsingissä on sujunut todella hyvin ja mutkattomasti ja Pia Illikaisen mielestä palkitsemisen voisi ulottaa koskemaan koko koulua sekä Millan opettajaa Meri Peuhkurista.

– Me vanhemmat olimme luonnollisesti viime syksynä hieman mietteliäitä, miten Millan koulunkäynti alkaisi kaikkine liikkumiseen liittyvine haasteineen. Nyt vaikuttaa siltä, että kaikki on koulun puolesta sujunut paremmin kuin uskalsimme kuvitellakaan!

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Tapahtumakalenterissa ei ole yhtään tulevaa tapahtumaa.