Hyvinvointia verkkokursseilta!

Sopeutumisvalmennus ei ole enää välimatkoista kiinni - nyt osallistua voi myös kotoa käsin.

Kymmenen järjestön yhteisen etäsopeutumisvalmennushankkeen tuloksena vuoden 2019 alusta on sopeutumisvalmennukseen mahdollista osallistua myös etäsopekursseilla. Kurssit on jaettu kuuden erilaisen teeman alle.

Neljä kuudesta etäsopeutumisvalmennuksen teemasta on suunnattu yksilökursseille, yhteensä 16 kurssia. Näistä puolessa on vuorokauden aloitustapaaminen. Toiset puolet toteutetaan verkossa ensimmäisestä tapaamisesta lähtien. Kaksi teemaa on perhekursseja, yhteensä neljä kurssia. Näissä kaikissa on aloitustapaaminen, jonka jälkeen sopeutumisvalmennus jatkuu verkossa. Kaikille kursseille yhteistä on kahden kuukauden kesto ja seurantatapaaminen verkossa kolmen kuukauden kuluttua kurssin päättymisestä.

Kaikki etäsopeutumisvalmennuskurssit toteutetaan vuoden 2019 aikana, mutta ensimmäisten kurssien hakuaika päättyy joulukuun alussa 2018. Osallistuakseen kurssille asiakkaalla tulee olla päätelaite, kuten pöytäkone, kannettava tietokone, tabletti tai älypuhelin, ja siinä internetyhteys.

Kaikki etäsopekursseihin liittyvä tieto, kurssien kuvaukset ja hakulomakkeet löytyvät sivustolta www.etasope.fi.

Lihastautiliitossa etäsopeutumisvalmennuksesta lisätietoa antaa kuntoutussuunnittelija Susanna Ryynänen: 044 703 4657 tai susanna.ryynanen@lihastautiliitto.fi.

Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis