LIHASTAUTILIITTO POHJOIS-SUOMI

Pohjois-Suomen alueen järjestösuunnittelija on Raija Similä. Vastuualueena Lihastautiliiton tuetut lomat sekä +65-ikäisten senioritoiminnasta.

Pohjois-Suomen alueella toimii kaksi lihastautiyhdistystä: OUKLI Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun lihastautiyhdstys sekä Lapin läänin lihastautiyhdistys. OUKALIn alaisuudessa toimii  Kainuun kerho yhteistyössä Kainuun Neuroyhdistyksen kanssa.

Raija Similä, joustovapaalla 11 - 22.2. ja lomalla 15. - 25.4.

HELMIKUU

OULU Kansankatu 53, kokoustila Asema 2. kerros

to 14.2. klo 17.00 – 19.00 ALS vertaistukiryhmä ”Elämä tässä ja nyt”, asiantuntia Tanja Roth, SAMAT –toiminnasta.  Ilmoittaudu ja ilmoita mahdolliset ruokarajoitteet ke 13.2. mennessä tanja.roth@samat.kynnys.fi

KEMPELE, Pekurintie 2, 90540 Kempele

ti 26.2. klo 14.00 – 16.00 Tutustumiskäynti esteettömään liikuntakeskus Zemppiin ja Easymoven terapiapalveluihin. Ilmoittaudu to 7.2. mennessä Raija Similä p. 050 5914244 tai raija.simila@lihastautiliitto.fi.

OULU, Kansankatu 53, kokoustila Resiina

ke 28.2. klo 13.00 – 15.00 Dystrofia myotonica vertaistukitapaaminen.

Ilmoittaudu ja ilmoita mahdolliset ruokarajoitteet 26.2 mennessä Raija Similä p. 050 5914244 tai raija.simila@lihastautiliitto.fi

ke 27.2. HARVINAISTEN PÄIVÄ Oulun keskustassa

Aika:           ke 27.2. klo 10 – 15

Paikka:        Scandic Oulu City, Saaristonkatu 4, 90100 Oulu

Harvinaiset-verkosto järjestää Harvinaisten tietotoriviikon yhteistyössä yliopistosairaaloiden harvinaisyksiköiden kanssa. Ohjelmassa on lyhyitä tietoiskuja harvinaiskentän ajankohtaisista aiheista ja yhdistysten harvinaistoiminnasta.

MAALISKUU

KEMI, Länsi pohjan keskussairaala, Kauppakatu 25

ti 5.3. klo 10.00 – 14.00 Mehiläinen Länsi pohja Oy:n aulassa infopiste Lihastautiliiton palveluista ja Lapin läänin lihastautiyhdistyken toiminnasta. Tervetuloa keskustelemaan!

ROVANIEMI, Järjestötalo Neuvokas, Kansankatu 8

ke 6.3. klo 13.00 – 15.30 Lihastautiliiton palvelut, ohjausta ja neuvontaa. Kahvitarjoilu!

RAAHE Toimintakeskus Kreivinaika, Brahenkatu 14-16, kokoustila Toimintatupa
ma 18.3. klo 11.00 – 14.00 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Valmistamme helposti hyvää Helena Juntusen opastuksella. Ilmoittaudu 11.3. mennessä Raija Similälle ja ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

OULU, Kansankatu 53, kokoustila Asema

to 21.3. klo 17.00 – 19.00 ALS vertaistukiryhmä. Helposti hyvää ja kevyttä!

Ilmoittaudu 15.3. mennessä Raija Similälle ja ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

HUHTIKUU

HAAPAJÄRVI Haapajärven terveyskeskus, Männistönkatu 6, Yläkerran kokoustila

ma 1.4. klo 10.30 – 12.00 Vertaistuellinen tapaaminen ALS/FALS tai muuta lihastautia

sairastaville, läheisille, avustajille. Ilmoittaudu ma 25.3.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

YLIVIESKA, Seurakuntakoti Maria, Kirkkotie 2

pe 2.4. klo 12.00 – 13.30 Lihastautia sairastuneiden, heidän läheisten vertaistukitapaaminen. Ilmoittaudu ma 25.3.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi  Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten. Lounaan omavastuu 5 €/hlö

OULU Oulun Miekkailuseura ry, Alasintie 7

ke 10.4. klo 13.00 – 15.00 Tutustu- ja kokeilukäynti pyörätuolimiekkailuun. Pyörätuolimiekkailussa ottelijat miekkailevat alueella, jossa kaksi pyörätuolia on kiinnitetty kehikkoon sopivan etäisyyden päähän toisistaan. Tuolit eivät liiku ottelemisen aikana. Arkielämässä ei tarvitse olla pyörätuolin käyttäjä. Nyt kaikki kokeilemaan! Ilmoittaudu ti 2.4.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi

OULU Kumppanuuskeskus, Kansankatu 53, kokoustila Resiina

ma 29.4. klo 14.00 – 16.00 Myosiitti vertaistukitapaaminen Ilmoittaudu pe 26.4.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

TOUKOKUU

SOTKAMO, Turinatupa, Akkoniementie 9

ke 14.5. klo 11.00 – 13.00 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Ilmoittaudu ti 7.5. mennessä ja ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet kahvitarjoilua varten.

KAJAANI, Puisto, Lönnrotinkatu 1d, Lasikabinetti

ke 15.5. klo 11.00 – 13.00 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Helposti hyvää! Helena Juntunen kokkaa kanssamme. Ilmoittaudu to 9.5. mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

OULAINEN, Lounas Lempi, Ylivieskantie 186

ti 28.5. klo 11.30 – 13.30 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville, heidän
läheisilleen/avustajille. Omavastuu 5 €/hlö. Ilmoittaudu to 23.5. mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

KESÄKUU

TORNIO, Hoito- ja kuntoutuslaitos, Neuvotteluhuone Saarenvire, Pitkäkatu 7

ti 4.6. klo 11.30 – 13.30 ALS/FALS Vertaistukitapaaminen sairastaville, heidän läheisilleen, ystäville, avustajille. Syömme lounaan, omavastuu 5 €/hlö. Ilmoittaudu ke 29.5. mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi

KUUSAMO Toimintakeskus Porkkapirtti, Porkkatie 2, kokoustila Takkahuone

pe 7.6. klo 12.15 – 14.00 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Ilmoittaudu pe 31.5. mennessä Raija Similälle ja ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten. Päivällinen 5 €/henkilö.

ELOKUU

SUOMUSSALMI, Lomakyläntie 25, 89600 SUOMUSSALMI

ti 6.8. klo 16.30 alkaen yhteisellä tapaamisella ja sen jälkeen teatteriesitys klo 18.00 yhdessä Suomen suurimmista kesäteattereista. Aihe on vielä arvoitus, mutta siitä lisää heti kun tietoa tulee. Liput omakustanteiset. Avustaja pääsee veloituksetta. Ilmoittaudun tarjoilun ja lippuvarausten vuoksi su 28.7. Raija Similä p. 050 5914244, raija.simila@lihastautiliitto.fi

Lapin lääni

viikolla 13 olen Lapin kierroksella kuntoutusohjaaja Jaana Ylitalon kanssa. Tarkempi kirje paikoista ja ajasta tulee myöhemmin.

ELOKUUSSA KESÄPÄIVÄT ALUEELLA

OULU

la 10.8. klo 11.00 – 14.00 Kesäpäivät Oulussa, Lämsänjärven Leirikeskus, Hiihtomajantie 2, 90230 Oulu

Luvassa mukavaa yhdessäoloa, helppoja herkkuja, makkaranpaistoa, jalkahoitoja, pelejä ja leikkejä. Ilmoittaudun tarjoilun vuoksi Raija Similä p. 050 5914244, raija.simila@lihastutiliitto.fi