Kurssit

Lihastautiliitto järjestää sopeutumisvalmennuskursseja lihastautia sairastaville aikuisille ja lapsille. Osassa kursseista on mukana myös perhe, puoliso tai joku muu läheinen. Kurssien lisäksi järjestetään kesäleirejä lapsille. Kursseja rahoittavat Kansaneläkelaitos, Sosiaali- ja terveysministeriö sekä terveydenhuolto.

Lihastautiliiton järjestämän kurssitoiminnan tavoitteena on antaa tietoa lihassairauksista, niiden hoidosta, kuntoutuksesta, tutkimuksesta ja sosiaaliturvan palveluista muuttuneessa elämäntilanteessa. Lisäksi kurssilla tapaa muita lihastautia sairastavia, jolloin on mahdollista kokemusten jakamiseen ja vertaistukeen. Kurssit tarjoavat myös mahdollisuuden virkistyä ja saada voimavaroja arkipäivän elämään.

Kurssiohjelma koostuu esimerkiksi asiantuntijaluennoista, ohjatuista keskusteluryhmistä sekä liikunnallisista ja toiminnallisista ryhmistä.  Kurssiohjelman toteutuksessa otetaan huomioon kurssilaisten odotukset ja toiveet.

Jokaisella kurssilla työskentelee avustajia/lastenohjaajia, jotka mahdollistavat kurssilaisten täysipainoisen osallistumisen kurssin ohjelmaan.

Lihastautiliitton järjestää 13.8.-18.8.2018 aikuisille tarkoitetun Voimaa vertaisuudesta -tuetun loman (Rokua Health & Spa). Hakuaika lomalle päätt
Lihastautililiitto järjestää yhdessä Etelä-Hämeen lihastautiyhdistyksen ja Hämeenlinnan reumayhdistyksen kanssa 18.5. klo 12.00-17.00 tietopäivän myosi
Yhden valtakunnallisen ALS-päivän sijaan Lihastautiliitto järjestää tänä vuonna ALS-päivän neljällä eri paikkakunnalla: Helsingissä, Seinäjoella, O
Lihastautiliiton Etelä- ja Lounais –Suomen alueen kesäpäivät järjestetään tänä vuonna Fazer Experience Vierailukeskuksessa Vantaalla 9.6.2018 klo