Kurssit

Lihastautiliitto järjestää sopeutumisvalmennuskursseja lihastautia sairastaville aikuisille ja lapsille. Osassa kursseista on mukana myös perhe, puoliso tai joku muu läheinen. Kurssien lisäksi järjestetään kesäleirejä lapsille. Kursseja rahoittavat Kansaneläkelaitos, Sosiaali- ja terveysministeriö sekä terveydenhuolto.

Lihastautiliiton järjestämän kurssitoiminnan tavoitteena on antaa tietoa lihassairauksista, niiden hoidosta, kuntoutuksesta, tutkimuksesta ja sosiaaliturvan palveluista muuttuneessa elämäntilanteessa. Lisäksi kurssilla tapaa muita lihastautia sairastavia, jolloin on mahdollista kokemusten jakamiseen ja vertaistukeen. Kurssit tarjoavat myös mahdollisuuden virkistyä ja saada voimavaroja arkipäivän elämään.

Kurssiohjelma koostuu esimerkiksi asiantuntijaluennoista, ohjatuista keskusteluryhmistä sekä liikunnallisista ja toiminnallisista ryhmistä.  Kurssiohjelman toteutuksessa otetaan huomioon kurssilaisten odotukset ja toiveet.

Jokaisella kurssilla työskentelee avustajia/lastenohjaajia, jotka mahdollistavat kurssilaisten täysipainoisen osallistumisen kurssin ohjelmaan.

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Harvinaissairauksien kansallista ohjelmaa ollaan päivittämässä. Uuden ohjelman kärkiajatuksina ovat harvinaissairaiden osallisuuden ja eri tahojen välisen
TIETOA LIHASSAIRAUKSISTA -tilaisuudet  31.10.2018 klo 16-19   Lihastautiliiton syksyllä 2017 järjestämä Tietoa lihassairauksista –kiertue tavoitti is
Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis