Suomen Aivosäätiö

Suomen Aivosäätiö tukee taloudellisesti aivoihin, hermostoon ja mielenterveyteen kohdistuvaa tieteellistä tutkimusta ja tekee aivotutkimusta tunnetuksi järjestämällä yleisö- ja koulutustilaisuuksia. Tiedon jakaminen on tärkeä osa Aivosäätiön työtä ja säätiö tuo tieteellisen tutkimuksen tuloksia jokaisen hyödynnettäväksi. Suomen Aivosäätiö toimii yksityisiltä ihmisiltä, yrityksiltä ja yhteisöiltä saatavin lahjoitusvaroin.

Suomen Aivosäätiö on perustettu vuonna 2009 Alzheimer-säätiön, Lastenpsykiatrian tutkimussäätiön, Neurologiasäätiön sekä Rinnekodin kehitysvammatutkimussäätiön toimesta, taustayhteisöinä mukana perustamassa säätiötä olivat Suomen Lastenpsykiatriyhdistys ry, Suomen Neurologinen yhdistys ry sekä Rinnekoti-Säätiö.

Lihastautien tutkimus on osa Aivosäätiön tutkimustoimintaa erillisen Lihastautirahaston muodossa.

Tutustu Suomen Aivosäätiön toimintaan täällä!

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Harvinaissairauksien kansallista ohjelmaa ollaan päivittämässä. Uuden ohjelman kärkiajatuksina ovat harvinaissairaiden osallisuuden ja eri tahojen välisen
TIETOA LIHASSAIRAUKSISTA -tilaisuudet  31.10.2018 klo 16-19   Lihastautiliiton syksyllä 2017 järjestämä Tietoa lihassairauksista –kiertue tavoitti is
Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis