Tuetut lomat 2019

Tuetun loman tavoitteena on lisätä hyvinvointia ja tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille ja aikuisille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Lomalla virkistytään, tutustutaan uusiin ihmisiin, kokeillaan erilaisia taitoja ja koetaan elämyksiä. Lomatukea myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein. Tuetut lomat järjestetään Veikkauksen tuella ja yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja lomahuollon kanssa.

Lihastautiliitolle on vuonna 2019 varattu kaksi tuettua lomaa:

Voimaa vertaisuudesta -loma apua tarvitseville aikuisille 19.08. – 24.08.2019, Härmän Kylpylä, Ylihärmä
Hakuaika päättyy 19.5.2019

Voimaa vertaisuudesta -loma omatoimisille aikuisille kahdessa osassa, edellyttää molemmille jaksoille osallistumista:
1. jakso 06.09. – 08.09.2019 (2 vrk), 2. jakso 02.12. – 05.12.2019 (3 vrk), Kuntoutumiskeskus Apila, Kangasala
Hakuaika päättyy 6.6.2019.

Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta. Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö.

Lomatukea haetaan täyttämällä sähköinen lomake MTHL:n kotisivuilla, linkki sähköiseen hakemukseen https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list. Ennen hakulomakkeelle pääsemistä tulee loman tiedoista valita kohta "Lisää lomatoive", jonka jälkeen valittujen lomien alta löytyy painike "Hae Lomaa".

Jokainen lomatuen hakija täyttää henkilökohtaisesti lomajärjestön lomatukihakemuksen. Hakemukset palautetaan lomajärjestöön hakuajan loppuun mennessä. Hakemus kannattaa täyttää huolellisesti, koska puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei käsitellä.

Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis