Vertaistukiperheet

Vuoden 2014 aikana koulutettiin Lihastautiliiton Länsi-Suomen alueella vertaistukiperheitä tueksi perheille, joissa on lihassairas lapsi. Diagnoosin tullessa monet viranomaiset kertovat erilaisista oikeuksista, joita on olemassa, mutta kukaan ei kerro mitä arki on, ja miten välillä luovitaan eteenpäin. Näihin koulutettuihin vertaistukiperheisiin voi ottaa yhteyttä ja keskustella arjen toimivuudesta ja muista käytännön mieltä askarruttavista asioista.

Vertaistukiperheet:
Jukka Jaatinen, p. 050 3555608, jukka.e.jaatinen(at)gmail.com, VAASA
Kati Huovinen, p . 0400 806239, k.huovinen(at)netikka.fi, VAASA
Hanna Paavola, p. 040 5959007, hannapaavola(at)outlook.com , VAASA
Liisa Pukkila, p. 0400 616936, liisa.pukkila(at)netikka.fi, KURIKKA

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Harvinaissairauksien kansallista ohjelmaa ollaan päivittämässä. Uuden ohjelman kärkiajatuksina ovat harvinaissairaiden osallisuuden ja eri tahojen välisen
TIETOA LIHASSAIRAUKSISTA -tilaisuudet  31.10.2018 klo 16-19   Lihastautiliiton syksyllä 2017 järjestämä Tietoa lihassairauksista –kiertue tavoitti is
Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis