Tuetun loman tavoitteena on lisätä hyvinvointia ja tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille ja aikuisille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Lomalla virkistytään, tutustutaan uusiin ihmisiin, kokeillaan erilaisia taitoja ja koetaan elämyksiä.

Lomatukea myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein. Tuetut lomat järjestetään Veikkauksen tuella ja yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja lomahuollon kanssa.

Lihastautiliitolle on vuonna 2020 varattu kaksi tuettua lomaa:

Voimaa vertaisuudesta –loma lapsiperheille, lihassairaus voi olla lapsella tai vanhemmalla
14.– 19.6.2020
Kuntoutumiskeskus Apila, Kangasala
Hakuaika päättyy 13.3.2020

Voimaa vertaisuudesta -loma apua tarvitseville aikuisille sekä heidän läheisilleen
23.8. -28.8.2020
Rokua Health & Spa, Rokua
Hakuaika päättyy 22.5.2020

Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta. Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Perhelomilla 1-3 vuotiaiden lastenhoito (4 x 2h).

Hakemukset palautetaan lomajärjestöön hakuajan loppuun mennessä. Ensisijaisesti kannattaa täyttää sähköinen lomatukihakemus. Hakemus löytyy MTLH:n kotisivuilta, www.mtlh.fi tai tilaamalta/tulostamalla paperinen hakemus. Hakemukset palautetaan hakuajan loppuun mennessä osoitteeseen: Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180  HELSINKI.

Jokainen lomatuen hakija täyttää henkilökohtaisesti lomajärjestön lomatukihakemuksen.  Hakemus kannattaa täyttää huolellisesti, koska puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei käsitellä.