Tuetun loman tavoitteena on lisätä hyvinvointia ja tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille ja aikuisille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Lomalla virkistytään, tutustutaan uusiin ihmisiin, kokeillaan erilaisia taitoja ja koetaan elämyksiä.

Lomatukea myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein. Tuetut lomat järjestetään Veikkauksen tuella ja yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja lomahuollon kanssa.

Lihastautiliitolle on vuonna 2021 varattu kaksi tuettua lomaa:

Voimaa vertaisuudesta –loma apua tarvitseville aikuisille
14.6. – 19.6.2021
KK-Verve Oy, Verve Lahti
Hakuaika päättyy 13.3.2021

Voimaa vertaisuudesta -loma apua tarvitseville aikuisille
13.12. – 18.12.2021
Kruunupuisto Oy, Punkaharju
Hakuaika päättyy 12.9.2021

Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta. Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhelomilla perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma sekä lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö.

Jos lomatuen hakija ei pärjää lomalla yksin, tulee hänen hankkia itselleen avustaja lomalle. Jos hakijalla on kunnalta saatu avustaja, hänen kulunsa maksaa lomajärjestö. Avustajan tiedot kirjataan tällöin hakemukselle sille varattuun kohtaan. Avustajana voi toimia myös perheenjäsen, läheinen tai ystävä, jolloin avustajaksi tuleva hakee myös lomatukea.

Hakemukset palautetaan lomajärjestöön hakuajan loppuun mennessä. Ensisijaisesti kannattaa täyttää sähköinen lomatukihakemus. Hakemus löytyy MTLH:n kotisivuilta, www.mtlh.fi tai tilaamalta/tulostamalla paperinen hakemus. Hakemukset palautetaan hakuajan loppuun mennessä osoitteeseen: Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180  HELSINKI.

Jokainen lomatuen hakija täyttää henkilökohtaisesti lomajärjestön lomatukihakemuksen.  Hakemus kannattaa täyttää huolellisesti, koska puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei käsitellä.

Lisätietoja tuetuista lomista löytyy Maaseudun Terveys- ja lomahuollon verkkosivustolta www.mtlh.fi. Lihastautiliitossa tuetuista lomista antaa lisätietoja järjestösuunnittelija Raija Similä: 050 591 4244 tai raija.simila@lihastautiliitto.fi.