Kurssit
Kurssiaika: 23.– 27.6.2020
Hakuaika päättyy: 24/04/2020
Paikka: Kuntoutuskeskus Kankaanpää

Lasten leirien ohjelma sisältää monipuolista toimintaa sisällä ja ulkona, elämyksiä ja yllätyksiä, kavereita ja vertaistukea. Leirin ohjelma luo valmiuksia toimimiseen ryhmässä ryhmän jäsenenä ja tukee osaltaan lapsen itsenäistymiskehitystä.

Leirejä ohjaavat Lihastautiliiton kouluttamat lastenohjaajat yhdessä leirivastaavan kanssa. Iloisen ja huolettoman leiriviikon aikana jokainen lapsi saa ohjaajilta huomiota ja läsnäoloa: ohjaajat ovat leirillä lapsia varten.

Lihastautiliiton molemmat lasten kesäleirit järjestetään samassa paikassa samaan aikaan, mutta ne toimivat kuitenkin omina kokonaisuuksinaan. Leiriläiset voidaan tarvittaessa jakaa lasten ja nuorten ryhmiin iän perusteella ja toteuttaa ikätason mukaista ohjelmaa heille. Leirihakemuksen liitteenä ei tarvita lääkärinlausuntoa. Matkat maksaa perhe itse.

Kenelle?
Leiri on tarkoitettu 8 – 17-vuotiaille lapsille, joiden vanhemmalla tai sisaruksella on lihassairaus.

Mitä leirillä tehdään?
Ohjelma sisältää mielekästä ja monipuolista toimintaa, mikä mahdollistaa uusia elämyksiä ja yllätyksiä sekä kavereita ja vertaistukea. Leiriläiset voidaan tarvittaessa jakaa lasten ja nuorten ryhmiin iän perusteella ja toteuttaa ikätason mukaista ohjelmaa heille.

”Parasta ohjelmassa oli se, että oli hauskaa! Kaikki oli parasta!”