Kurssit
Kurssiaika: 30.6. – 4.7.2020
Hakuaika päättyy: 30/04/2020
Paikka: Kuntoutuskeskus Kankaanpää
Tarvittavat liitteet: Lääkärin suositus, jos haet matkakorvauksia ja/tai kuntoutusrahaa

Kenelle?
Perheille, joissa alle 18-vuotias lihastautia sairastava lapsi ja jotka tarvitsevat tukea perheen sisäisen vuorovaikutuksen parantamiseen ja uusien kommunikaatiokeinojen löytymiseen perheenjäsenten kesken. Kurssilla pääsee tapaamaan muita samassa elämäntilanteessa olevia perheitä. Keskeisinä teemoina on kokemusten jakaminen ja vertaistuki.

Mitä kurssilla tehdään?
Perhekurssilla lapset ja vanhemmat toimivat omissa ryhmissään. Ammattilaisten ohjatessa vanhempien keskustelu – tai toiminnallisia ryhmiä, ammattitaitoiset lastenohjaajat järjestävät lapsille omaa ikätason mukaista ohjelmaa.  Kurssilla on myös koko perheen yhteistä ohjelmaa ja toimintaa sekä vapaa-aikaa. Menossa mukana myös Seikkailukasvatuskeskus Kota ry.

”Ilman tutustumista toisiin lihastautia sairastaviin lapsiin ja heidän vanhempiin en tiedä miten olisin jaksanut eteenpäin. Kurssista tuli rikas kokemus: sai poimia ajatuksia, ideoita ja vinkkejä muilta vanhemmilta ja asiantuntijoilta. Oli rentoa ja hauskaa vakavien aiheiden äärellä. Tunteiden koko kirjo käytiin läpi – nyt on olo tyyni.”