Kurssit
Kurssiaika: 15. 6. – 19.6.2021
Hakuaika päättyy: 16/04/2021
Paikka: Lehtimäen opisto, Lehtimäki
Tarvittavat liitteet: Terveystiedot, joista selviää lihastautidiagnoosi tai lääkärin toteama epäily lihassairaudesta tai lääkärin suositus, jos vanhempi/vanhemmat hakevat matkakorvauksia ja/tai kuntoutusrahaa

Kenelle?

Perheille, joissa alle 18-vuotias lihastautia sairastava lapsi. Kurssilla tuetaan koko perhettä ja annetaan tietoa lihastaudeista ja tukipalveluista. Kurssin tavoitteena on vahvistaa perheen vuorovaikutusta ja löytää keinoja arjen hallintaan. Kurssilla pääsee tapaamaan muita samassa elämäntilanteessa olevia perheitä ja vaihtamaan kokemuksia. Myös yksinhuoltajat voivat hakeutua kurssille.

Mitä kurssilla tehdään?

Perhekurssilla on koko perheen yhteistä ohjelmaa, mutta lapsilla ja vanhemmilla on myös omaa toimintaa.  Ammattilaisten ohjatessa vanhempien keskustelu – tai toiminnallisia ryhmiä, ammattitaitoiset lastenohjaajat järjestävät lapsille omaa ikätason mukaista ohjelmaa. Menossa mukana myös Seikkailukasvatuskeskus Kota ry.

Kurssille valitaan 6 perhettä.