Työkyvystä on tärkeä pitää huolta ja huomioida muutokset työkyvyssä hyvissä ajoin. Lihastautia sairastavien henkilöiden tarpeet ovat yksilöllisiä, joten huolellisella suunnittelulla ja tukitoimilla voidaan tukea työssä jaksamista.

Lihastautiliiton työllisyysasiantuntijalla on myös työkykykoordinaattorin pätevyys, ja hän tekee työpaikkakäyntejä ja on tarvittaessa mukana työkykyneuvotteluissa. Lihastautiliitto järjestää myös työssä pysymistä tukevaa kurssitoimintaa.

Tietoa lihastautia sairastavan henkilön työkyvyn tukemisesta

Lihastautiliitto otti keväällä 2021 käyttöön  Sopivaa työtä kaikille – digitaalisen keikkatyöalustan. Keikkatyöalusta tarjoaa uusia keinoja soveltuvan työn löytämiseksi kaikille tekijöille vammasta tai sairaudesta huolimatta. Yrityksille ja yhdistyksille alusta tarjoaa helpon, nopean ja vaivattoman mallin antaa tekijöille mahdollisuus työkokemuksiin.

Tutustu Sopivaa työtä kaikille -digitaaliseen keikkatyöalustaan: www.workpilots.fi/sopivaa-tyota-kaikille/