Lihastautipäivien HMSN/CMT-ja Fylli –pienryhmiin osallistumiseen voi hakea tukea

28.02.2018

Lihastautipäivien HMSN/CMT- ja Fylli –pienryhmiin osallistumista voidaan tukea STEAn kohdennetulla työelämä- ja projektituella. HMSN/CMT -vertaisryhmässä on esillä työ- ja toimintakyvyn tukemiseen liittyviä kysymyksiä ja Fylli-pienryhmään osallistumisen edellytyksenä on arviointi- ja mittauslomakkeen täyttäminen ja/tai fysioterapiakokemuksen kertominen sekä suostumuksen antaminen tietojen käyttöön hankkeessa. Jaetuilla tiedoilla ja kokemuksilla Fylli –hanke saa lisätietoja materiaalipankkiin eri diagnoosien erityispiirteistä. Matkatuki voidaan myöntää vain lihastautia sairastaville.

Tukea matkakustannuksiin voi hakea 50 € ylittävien kulujen osalta pääasiassa julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan. Mikäli julkisten kulkuneuvojen käyttö ei ole mahdollista, on kilometrikorvaus on 0,20 €/km. Korvausta haetaan Lihastautiliitosta jälkikäteen kuitteja vastaan, joten osallistujat maksavat matkustuskulut ensin itse. Korvausta on mahdollista saada enintään 100 €. Mikäli osallistuja tulee yhteiskyydeillä, kulut suhteutetaan kyydin osallistujamäärän mukaan.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Lihastautiliitto ry järjestää 9.-11.9.2018 omakustanteisen virkistysmatkan Valamon Luostariin. Matka on tarkoitettu yli 60-vuotiaille lihastautia sairastavil