Seminaari suomalaisen sopeutumisvalmennuksen tulevaisuudesta

03.10.2018

Mikä on sopeutumisvalmennuksen rooli tulevaisuuden kuntoutuksessa? Millaisia mahdollisuuksia järjestöillä on toimia sopeutumisvalmennuksessa kumppanina yksityisen tai julkisen sektorin palveluntuottajalle? Miten varmistetaan se, että sopeutumisvalmennus on kaikkien sitä tarvitsevien saatavilla? Näistä kysymyksistä keskustellaan Mihin suomalainen sopeutumisvalmennus on menossa? -seminaarissa 20.11.2018 klo 10-16 Iiriskeskuksessa Helsingissä.

Seminaarin kohderyhminä ovat sosiaali- ja terveysalojen ammattilaiset ja opiskelijat, sopeutumisvalmennuksen rahoittajat, palveluiden käyttäjät ja muut aiheesta kiinnostuneet. Seminaarin järjestää Järjestöjen sopeutumisvalmennusryhmä ja puheenjohtajana toimii Aivovammaliiton puheenjohtaja Seppo Kantola.
90 € osallistumismaksu sisältää ohjelman lisäksi aamukahvin, lounaan ja päiväkahvin.

Ohjelma:
9.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
10.00 Seminaarin avaus, Jukka Tahvanainen, toimitusjohtaja Näkövammaisten liitto ry
10.15 Kokemuksia sopeutumisvalmennuksesta, Tero Karppi, Eeliksen isä
10.45 Mihin sopeutumista tarvitaan? Helena Mäenpää, lastenneurologian erikoislääkäri, HUS
11.15 Kokemuksia ja arvioita Kelan järjestämistä sopeutumisvalmennuskursseista, tutkimustulosten valossa, Anu Kippola-Pääkkönen, YTM, tutkija Lapin yliopisto / projektipäällikkö PPSHP
12.00 Lounas
13.00 Kokemuksia sopeutumisvalmennuksen merkityksestä (videokooste)
13.20 Tulevaisuuden sopeutumisvalmennus – paneelikeskustelu (pj. Seppo Kantola)
Sote, maakunnat, valinnanvapaus, kumppanuudet, ketterä kehittäminen … mihin sopeutumisvalmennus on menossa? Mukana keskustelussa rahoittajia, järjestöjä
ja asiantuntijoita: Tuula Ahlgren (Kela), Marika Heimo (STEA), vertaisohjaaja Anna-Lotta Maalo, Timo Rautiainen  (Tatu ry), Marja Nylén (Epilepsialiitto), Sinikka Hiekkala (Invalidiliitto ry, Etäsope-hanke)
14.45  Tauko
15.00   Järjestölähtöinen sopeutumisvalmennus uudessa sote- ja maakuntamallissa
Tuija Brax, pääsihteeri, Suomen Sydänliitto ry
15.45 Loppukeskustelu ja yhteenveto
Päätöskahvi

Ilmoittautuminen 9.11.2018 mennessä tästä.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Harvinaissairauksien kansallista ohjelmaa ollaan päivittämässä. Uuden ohjelman kärkiajatuksina ovat harvinaissairaiden osallisuuden ja eri tahojen välisen
TIETOA LIHASSAIRAUKSISTA -tilaisuudet  31.10.2018 klo 16-19   Lihastautiliiton syksyllä 2017 järjestämä Tietoa lihassairauksista –kiertue tavoitti is
Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis