Kela täydentää lasten ja nuorten vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen hankintaa

09.10.2018

Kela aloittaa välittömästi lasten ja nuorten fysioterapiaan ja toimintaterapiaan liittyvän uuden, täydentävän hankinnan valmistelun. Tavoitteena on avata täydentävä hankinta joulukuun aikana. Nykyinen hankinta jatkuu suunnitellusti.

Täydentävää hankintaa varten Kela käynnistää markkinavuoropuhelun, jossa kuullaan sekä asiakkaiden että palveluntarjoajien edustajia. Vuoropuhelun tehtävä on auttaa määrittelemään hankinnan sisältö ja siltä vaadittava laatu nykyistä paremmin. Samassa yhteydessä käydään läpi fysioterapian ja toimintaterapian ohella myös muita terapioita. Johtaja Kari-Pekka Mäki-Lohiluoman mukaan näin halutaan varmistaa, että lapset ja nuoret saavat varmasti tarvitsemansa laadukkaat ja vaikuttavat palvelut.

Kelan pääjohtajan Elli Aaltosen tilaama selvitys kuntouksen ja hankintojen prosesseista on myös aloitettu asiantuntijoiden kuulemisella. Selvityksessä tarkastellaan hankintojen kilpailutuksen prosessien kehittämistä ja mahdollisia lainsäädännön muutostarpeita. Työn tarve nousi esille viime viikolla vammaisten tulkkauspalveluun liittyvän markkinaoikeuden ratkaisun myötä. Selvitys valmistuu maaliskuun alkuun mennessä. Työtä johtaa muutosjohtaja Tomi Ståhl.

Kela tiedottaa asiasta lisää marraskuun aikana.

Lähde: www.kela.fi

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Harvinaissairauksien kansallista ohjelmaa ollaan päivittämässä. Uuden ohjelman kärkiajatuksina ovat harvinaissairaiden osallisuuden ja eri tahojen välisen
TIETOA LIHASSAIRAUKSISTA -tilaisuudet  31.10.2018 klo 16-19   Lihastautiliiton syksyllä 2017 järjestämä Tietoa lihassairauksista –kiertue tavoitti is
Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis