Lihastautiliiton lausunto hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa

29.03.2017

Lihastautiliitto ry antoi 28.3. lausuntonsa hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa.

Lausunnossa nostettiin esille ennen kaikkea huoli harvinaisten sairauksien huomioimisesta lainsäädäntöluonnoksessa sekä luonnoksen painottuminen terveydenhuoltoon niin, että sosiaalipalveluiden osuus jää varsin heikoksi. Lausunnossa otettiin kantaa myös monia eri palveluita tarvitsevien lihastautia sairastavien sosiaali- ja terveyspalveluiden integraatioon sekä palveluketjun varmistamiseen, jotka jäävät luonnoksessa vaille konkreettisia raameja.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitton järjestää 13.8.-18.8.2018 aikuisille tarkoitetun Voimaa vertaisuudesta -tuetun loman (Rokua Health & Spa). Hakuaika lomalle päätt
Lihastautililiitto järjestää yhdessä Etelä-Hämeen lihastautiyhdistyksen ja Hämeenlinnan reumayhdistyksen kanssa 18.5. klo 12.00-17.00 tietopäivän myosi
Yhden valtakunnallisen ALS-päivän sijaan Lihastautiliitto järjestää tänä vuonna ALS-päivän neljällä eri paikkakunnalla: Helsingissä, Seinäjoella, O
Lihastautiliiton Etelä- ja Lounais –Suomen alueen kesäpäivät järjestetään tänä vuonna Fazer Experience Vierailukeskuksessa Vantaalla 9.6.2018 klo
Lihastautiliitto kutsuu lapsiperheet yhteiseen perhepäivään PowerParkkiin lauantaina 16. kesäkuuta! Perhepäivään ovat tervetulleita perheet, joissa on
Lihastautiliitto ry järjestää 9.-11.9.2018 omakustanteisen virkistysmatkan Valamon Luostariin. Matka on tarkoitettu yli 60-vuotiaille lihastautia sairastavil