Adressi nusinersen-hoidon puolesta

22.09.2017

Lihastautiliiton jäsenyhdistyksissä ympäri maata on kuluneen vuoden aikana käyty vilkasta keskustelua nusinersen-lääkehoidosta. Fimea on julkaissut arviointiraportin lääkkeen hoidollisista ja taloudellisista vaikutuksista ja seuraavaksi palveluvalikoimaneuvosto PALKO ottaa kantaa siihen, tulisiko lääkkeen kuulua palveluvalikoimaan. Lihastautiliitto, SMA:ta sairastavat ja heidän omaisensa toivovat PALKOlta kokonaisvaltaista näkemystä lääkkeen saatavuuteen suhteessa sairauden eri muotoihin ja katsovat, että tarvetta tulisi arvioida kunkin sairastavan yksilöllisestä tilanteesta lähtien, kokonaistilanne huomioiden.

Uudenmaan lihastautiyhdistys on avannut Adressit.com –sivustolle adressin lääkehoidon saamiseksi kaikille SMA:ta sairastaville. Allekirjoittamalla tämän adressin vaadit nusinersen-lääkehoidon pikaista markkinoille- ja käyttöön saamista Suomessa.

Adressi löytyy osoitteesta: https://www.adressit.com/laakehoitoa_sma-lihassairauteen

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Lihastautiliitto ry järjestää 9.-11.9.2018 omakustanteisen virkistysmatkan Valamon Luostariin. Matka on tarkoitettu yli 60-vuotiaille lihastautia sairastavil