Lihastautiliiton lausunto hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa

29.03.2017

Lihastautiliitto ry antoi 28.3. lausuntonsa hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa.

Lausunnossa nostettiin esille ennen kaikkea huoli harvinaisten sairauksien huomioimisesta lainsäädäntöluonnoksessa sekä luonnoksen painottuminen terveydenhuoltoon niin, että sosiaalipalveluiden osuus jää varsin heikoksi. Lausunnossa otettiin kantaa myös monia eri palveluita tarvitsevien lihastautia sairastavien sosiaali- ja terveyspalveluiden integraatioon sekä palveluketjun varmistamiseen, jotka jäävät luonnoksessa vaille konkreettisia raameja.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliiton liikuntachat kokoaa 27.9.2017 klo 17-19 ruudun ääreen monipuolisen joukon asiantuntijoita keskustelemaan soveltavasta liikunnasta ja ennen ka
Lihastaudit – hengitystoimintojen tukeminen fysioterapian keinoin Fysioterapeuttien koulutuspäivä 5.10.2017 klo 9.00 – 12.30 Cumulus City keskusta, Haa
Lihastautiliiton työllisyystoiminta kutsuu nuoria mukaan 10.-11.11.2017 nuorten risteilylle!   Matkaan lähdetään Turusta Viking Gracella, risteily on tar
Vertaistukipäivä ALSiin sairastuneiden aikuisikäisille lapsille lauantaina 18.11.2017 Break Sokos Hotel Flamingossa VantaallaLihastautiliitto ry järjestää