Lihastautiliiton lausunto hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa

29.03.2017

Lihastautiliitto ry antoi 28.3. lausuntonsa hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa.

Lausunnossa nostettiin esille ennen kaikkea huoli harvinaisten sairauksien huomioimisesta lainsäädäntöluonnoksessa sekä luonnoksen painottuminen terveydenhuoltoon niin, että sosiaalipalveluiden osuus jää varsin heikoksi. Lausunnossa otettiin kantaa myös monia eri palveluita tarvitsevien lihastautia sairastavien sosiaali- ja terveyspalveluiden integraatioon sekä palveluketjun varmistamiseen, jotka jäävät luonnoksessa vaille konkreettisia raameja.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto ry:n kiertue Tietoa lihassairauksista –yleisöluennot   Tule paikan päälle tai osallistu verkon välityksellä. Ohjelmassa neurologin l
Lihastautiliiton työllisyystoiminta kutsuu nuoria mukaan 10.-11.11.2017 nuorten risteilylle!   Matkaan lähdetään Turusta Viking Gracella, risteily on tar
Vertaistukipäivä ALSiin sairastuneiden aikuisikäisille lapsille lauantaina 18.11.2017 Break Sokos Hotel Flamingossa VantaallaLihastautiliitto ry järjestää