Lihastautiliitto toimii kattojärjestönä 12 jäsenyhdistykselle eri puolilla Suomea.

Jäseneksi liitytään oman alueen jäsenyhdistyksen sivuilla tai täyttämällä sähköinen jäseneksiliittymislomake: https://liity.lihastautiliitto.fi/

Varsinaisiksi jäseniksi voivat liittyä lihastautia sairastavat ja kannattajajäseniksi sairastuneiden ohella myös omaiset, läheiset, ystävät ja kaikki lihastaudeista kiinnostuneet. Jäsenmaksut ovat yhdistyskohtaisia, lisätietoa jäsenmaksusta saat oman alueesi jäsenyhdistyksestä.

Lisätietoa jäseneksi liittymisestä saa jäsenyhdistyksistä tai oman alueen järjestösuunnittelijalta.

Liiton tuki- ja asiantuntijajäseniksi voidaan hyväksyä muita rekisteröityjä yhdistyksiä, oikeuskelpoisia yhteisöjä, säätiöitä tai yksityisiä kansalaisia, jotka haluavat tukea ja edistää liiton tarkoitusta ja toimintaa.

Jos olet jo Lihastautiliiton jäsenyhdistyksen jäsen, pääset kirjautumaan omille sivuillesi osoitteessa https://oma.lihastautiliitto.fi/ . Kirjautuessa tarvitset oman henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen, joka on ilmoitettu rekisteriin. Salasanan kirjautumiseen saa valitsemalla ensimmäisellä kirjautumiskerralla vaihtoehdon Tilaa uusi salasana. Salasanan saamisen jälkeen kirjautuminen onnistuu sähköpostiosoitteen lisäksi myös jäsennumerolla ja salasanalla. Lisätietoa löydät Jäsenyys-sivulta.

Yhdistykset

Lihastautiliiton palvelut ovat kaikille avoimia, mutta jäsenyhdistykseen liityttyäsi saat jäsenetuina Porras-lehden sekä yhdistyksen paikalliset palvelut.

Jäsenyhdistykset mahdollistavat vertaistuen sairastuneille tarjoamalla mahdollisuuden tavata muita samassa tilanteessa olevia, useissa yhdistyksissä toimii myös vertaisryhmiä.

Vertaistuen lisäksi yhdistystoiminnan keskeisiä muotoja ovat tiedonvälitys ja harrastus- tai liikuntamahdollisuuksien tarjoaminen. Yhdistykset järjestävät myös tapaamisia, retkiä ja esimerkiksi alueellisia kesäpäiviä.

Tutustu Lihastautiliiton jäsenyhdistyksien toimintaan yhdistysten omilla sivuilla: