Tapahtumat Ajankohta: 24.08.2024
Paikka: Hailuoto, Oulu

Ajankohta: 24.8.2024

Paikka: Hailuoto, Marjaniemi

Hailuoto on upeista maalaismaisemistaan, aidosti säilyneestä paikalliskulttuurista ja kauniista hiekkadyyneistä tunnettu saari, joka sijaitsee Perämerellä Pohjois-Pohjanmaalla. Lauttamatka Oulunsalosta Hailuotoon kestää noin 25 min ja on ilmainen. Lautta kulkee 30 min – 1 h välein varhaisesta aamusta myöhään iltaan. Tule tutustumaan Hailuotoon päiväseltään tai majoitu tunnelmallisessa Luotsihotellissa.

Hailuodon esteettömyysopas ja nähtävyydet löydät täältä: https://hailuoto.fi/download/esteettomyysopas-hailuoto/?wpdmdl=25850&refresh=66019c5617db21711381590

Kesäpäivät ovat avoimia tapahtumia kaikille kiinnostuneille, ja osallistua voi asuinpaikasta riippumatta.

KESÄPÄIVÄN OHJELMA

Lauantai 24.8.

09.15–09.30 Oulunsalon lauttarantaan (hyvissä ajoin paikalle -jonotilanteesta ei tiedä etukäteen).

10.00–10.25 Maksuton lauttamatka Oulunsalosta Hailuotoon

10.25–10.55 Ajomatkan kesto Hailuodon lauttarannasta Marjaniemeen 11.00–12.00 Luotsi-hotellin keittolounasbuffet

12.00–13.00 Tervetuloa kesäpäivälle: päivän ohjelman kuvaus, tutustumiskierros ja paikallisoppaan pitämä saaren kulttuurihistorian esittely tarinallisin keinoin. Lapsille on tarjolla lautapelejä, väritystehtäviä ja askartelua.

13.00–14.30 Vapaata aikaa tutustua ympäristöön, paikallisiin liikkeisiin, palveluihin ja nähtävyyksiin.

14.30–15.30 Kesäpäivän päätöskahvit

Päivän ohjelman, lounaan ja kahvit tarjoaa Lihastautiliitto, Majoitus ja matkat ovat omakustanteiset. Hailuodon Marjaniemeen saavutaan omilla kyydityksillä. Luotsihotellin tarjous huoneista 23–25.8. välille löytyy alta.

Lauttojen aikataulut löytyvät täältä: https://www.finferries.fi/media/aikataulut-2024/hailuoto-aikataulu-1.1.-31.12.2024.pdf

Oulunsalon lauttarannan kahvilan yhteydessä on suurehko wc (kahvilan aukioloaikoina), joka soveltuu myös apuvälineen käyttäjälle. Kahvilaan on jyrkkä luiska (avustaja hyvä olla apuna). Hailuodon puolella lauttarannassa inva-WC:tä ei ole. Marjaniemessä useammasta kohteesta löytyy Inva-wc (esim. Luotsihotelli, Hailuodon panimo, Café Helmi). Oulun linja-autoasemalta kulkee Hailuotoon, Marjaniemeen linja-auto nro 59. Paikallisliikenteen aikataulut: https://www.osl.fi/aikataulut-ja-linjat/

Aikataulut pääsee katsomaan Reittihaku- tai Tulostettavat aikataulut-kohdasta.

Ilmoittautumiset/erityisruokavaliot to 8.8. mennessä: puh. 050 591 4244 tai anni.kotilainen@lihastautiliitto.fi. Majoituksen voi halutessaan varata Luotsihotelliin soittamalla tai sähköpostitse. Anna varauksen yhteydessä alennuskoodi: Lihastautiliiton kesäpäivät.

Luotsihotelli

Luotsihotellin sisäänkäynnillä on 1,5 cm ja Nuotta-kabinettiin on 0,5 cm kynnys. Henkilökunta avustaa aina ovella, kun tästä välitetään heille tieto. Hotellin tilat ovat muilta osin esteettömiä, Inva-wc on. Erityisesti Standard-huoneet on suunniteltu esteettömiksi niin kylpyhuoneen kuin huoneenkin osalta. Tarkemmat huonekohtaiset tiedot löydät hotellin Huoneet- sivuilta. Hintaan sisältyy aamiainen ja yleinen saunavuoro. Hotellihuoneisiin on kulku hissillä (leveys 78 cm, syvyys 170 cm). Inva-wc löytyy neljästä huoneesta.

Majoitus Luotsihotellissa:

Compact-huone sisäpihanäkymä 99 €/vrk