Juuri painosta tullut Lihastautia sairastava lapsi koulussa -opas auttaa ymmärtämään, miten lihastauti vaikuttaa lapsen koulunkäyntiin. Lihastautia sairastava oppilas saattaa kohdata suurempia haasteita kuin koulutoverinsa, mutta näihin haasteisiin voidaan vaikuttaa esteitä poistamalla ja lapsen vahvuuksia tukemalla. Oppaan julkistamistilaisuus järjestettiin 23.1. Uudenmaan lihastautiyhdistyksen tiloissa Helsingissä.

Opas sisältää tietoa lasten yleisimmistä lihastaudeista ja niiden ominaispiirteistä. Oppaassa esitellään yleisiä toimintatapoja ja käytännön vinkkejä sellaisen ympäristön luomiseksi, jossa lihastautia sairastavat oppilaat voivat nauttia samoista mahdollisuuksista kuin luokkatoverinsakin.

Maksutonta opasta voi tilata toimituskuluja vastaan Lihastautiliiton keskustoimistolta toimistotyöntekijä Monica Lahermaalta: 044 736 1030 tai monica.lahermaa@lihastautiliitto.fi.