Tapahtumat Ajankohta: 25.11.2021
Paikka: verkkotilaisuus

Lihastautiliitto järjestää infoillan vertaistukitoiminnasta ja vapaaehtoisena vertaistukihenkilönä toimimisesta klo 17-18.30.

Ilta on suunnattu lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen, jotka pohtivat vertaistukihenkilöksi ryhtymistä tai haluavat kuulla aiheesta lisää. Illan jälkeen voi halutessaan ilmoittautua keväällä 2022 järjestettävään vertaistukihenkilön peruskoulutukseen. Iltaan osallistuminen ei kuitenkaan sido mihinkään.

Illassa:

• vertaistukitoiminnan kouluttaja Helena Skogström ja Lihastautiliiton järjestöpäällikkö Eija Eloranta johdattelevat aiheeseen. Mitä vertaistuki on? Millaisia vapaaehtoistehtäviä vertaistukihenkilölle on tarjolla? Miksi kannattaisi lähteä toimintaan mukaan?
  • kuullaan Lihastautiliiton vuoden vapaaehtoisen Erja Simosen kokemuksia vertaistukitoiminnasta ja vertaistukihenkilönä toimimisesta. Erja toimii Lounais-Suomen lihastautiyhdistyksessä vertaisryhmien vetäjänä.

Ilta järjestetään verkossa.

Tilaa osallistumislinkki viimeistään 23.11. osoitteessa www.lyyti.in/vertaistukihenkilon-infoilta
tai: Eija Eloranta, järjestöpäällikkö, eija.eloranta@lihastautiliitto.fi, puh. 044 038 6614