Aivosäätiö jakaa apurahoja aivojen ja hermoston toimintaan tai sairauksiin kohdistuvaan tieteelliseen tutkimukseen. Lihastautitutkimukselle apurahaa on budjetoitu 8000 euroa. Apurahat myönnetään yksittäisille väitöskirja- tai post doc -tutkijoille.

Hakemukset tulee jättää elokuun aikana. Haku tapahtuu verkkopalvelussa, https://aivosaatio.apurahat.net/. Palvelu avautuu maanantaina 1.8.2024 ja sulkeutuu keskiviikkona 31.8.2024 klo 23.59.

Aivosäätiön apurahojen jaossa painotetaan kliinistä tutkimusta. Henkilökohtainen apuraha on tarkoitettu tutkimustyöskentelyyn, apuraha ei ole työ- tai virkasuhteessa tehtävästä työstä maksettavaa palkkaa. Mikäli apurahan saajalla ei ole mahdollisuutta täyteen tutkimusvapaaseen, voi tutkimuksen tekemisen apurahalla yhdistää kliiniseen työhön, kunhan tutkimus etenee suunnitellusti. Hakemuksiin voi sisältyä tutkimusmateriaali- tai lisenssikustannuksia. Apuraha on tarkoitettu hakijan käyttöön, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle.

Lue lisää apurahoista ja niiden hakemisesta Aivosäätiön verkkosivustolta, https://www.aivosaatio.fi/ohjeet-apurahan-hakijoille/.

Lähde: Suomen aivosäätiö sr