Lihastautiliitto järjestää tiistaina 14.12. klo 17.00-18.30 Esteettömän kuvataidepajan. Kuvataidepajassa Olesya Nedostoynaya kertoo tarkemmin niin harrastus- kuin työmahdollisuuksista sekä siitä, millaisia yhteisöjä kuvallisen ilmaisun maailmasta löytyy. Esteetön kuvataidepaja -tapahtumassa on mukana myös Lihastautiliiton työllisyysasiantuntija Liisa-Maija Verainen. Tapahtuma on osa Lihastautiliiton opiskelun ja työllisyyden 25-juhlavuotta.

Olesya Nedostoynaya toimii mm. Queer-taidepajan ryhmänohjaajana Setalla ja näyttelykoordinaattorina taideyhdistys Harhassa. Kokemusta kuvataideiden harrastamisesta löytyy laidasta laitaan, ja Olesya haluaa kannustaa kaikkia ilmaisemaan itseään:

-Olen ajatellut, että olisipa kivaa jos joku olisi opettanut minulle nuorena heikoilla käsillä työskentelyä, mutta sitten tajusin, että nyt kun olen oppinut itse, niin voisin ainakin jakaa tietoa. Meillä jokaisella on keino ilmaista itseämme kuvallisesti – myös vaikka käsissä ei olisikaan voimia!

Esteettömään kuvataidepajaan pääset tästä ilmoittautumaan linkistä: https://www.lyyti.fi/questions/5e3d1f90a8

Olesya Nedostoynayaan voit tutustua Instagramissa: Instagram: @olesya_unworthy.

Olesyan ajatuksia lihastaudista luovuuden opettajana löydät täältä: www.lihastautiliitto.fi/blogit/lihastauti-luovuuden-opettajana/

Lisätietoja työpajasta antaa Lihastautiliiton työllisyysasiantuntija Liisa-Maija Verainen: liisa-maija.verainen@lihastautiliitto.fi tai 040 751 1081.