Lihastautiliitto hakee asiantuntijaa vastaamaan liiton ”Kysy Lihastaudeista” -palvelusta. Tehtävään kuuluu järjestölähtöisen tiedon, neuvonnan ja tuen antaminen lihastautia sairastaville sekä palveluun kuuluvan puhelinlääkäripalvelun organisointi.

Kaikki lihastaudit ovat harvinaisia, joten lihastauteihin liittyvää tietoa on saatavilla hajanaisesti. Työssä korostuvat kyky hakea ja jalostaa lihastauteihin liittyvää tietoa eri tietolähteistä sekä hahmottaa eri diagnoosien vaikutusta toimintakykyyn ja sairastavan arkeen sekä tämän tiedon jakamista. Tietoa lihastaudeista haetaan ja tuotetaan itsenäisen työskentelyn lisäksi myös yhteistyössä itse sairastavien, läheisten ja ammattilaisten kanssa. Myös lääkehoitojen saatavuuteen liittyvä vaikuttaminen sisältyy työhön.

Olet oma-aloitteinen, reipasotteinen ja yhteistyökykyinen. Toimit tiiviissä yhteistyössä niin liiton muiden työntekijöiden kuin eri verkostojenkin kanssa. Sinulla on myös kyky ymmärtää sairastavan arkea ja koet voimakasta halua tukea lihastautia sairastavia heidän arjessaan tietoa jakamalla. Sinulla on myös hyvät suulliset ja kirjalliset viestintätaidot sekä taito ideoida tiedon jakamiseen liittyviä tapahtumia. Suhtaudut työhösi pitkäjänteisesti ja sitoutuneesti.

Tehtävä edellyttää:

• Kykyä etsiä tietoa sekä viimeisimpiä tutkimustuloksia kansainvälisesti
  • Tutkitun tiedon ja kokemustiedon yhteen soveltamista
  • Itsenäistä työn suunnittelua sekä innovatiivista ja luovaa otetta tiedon tuottamisen tapoihin
  • Sujuvaa suomen kielen taitoa sekä kirjallisesti että suullisesti
  • Hyvää englannin kielen taitoa
  • Empaattisuutta ja yhteistyökykyä sekä halua tehdä merkityksellistä työtä lihastautia sairastavien hyväksi sekä yhdessä heidän kanssaan
  • Terveydenhuoltoalan korkeakoulututkintoa
  • Terveydenhoitajan/sairaanhoitajan koulutus katsotaan eduksi
  • Kokemus neuvonta- ja ohjaustyöstä katsotaan eduksi

Työsuhdetiedot:

• Työ on arkisin tapahtuvaa päivätyötä
  • Työsuhteen kesto 6-12 kuukautta
  • Työ alkaa 30.1.2023 tai sopimuksen mukaan
  • Työsuhde on vanhempainvapaan sijaisuus
  • Palkkaus Sosiaalialan järjestöjen TES:n mukainen.
  • Työpaikka sijaitsee Turussa
  • Työsuhteeseen sisältyy 4 kuukauden koeaika

Lisätietoja:

• Toiminnanjohtaja Sari Kuosmanen puhelimitse p. 044 064 9494 / sari.kuosmanen@lihastautiliitto.fi. Yhteydenotot mieluiten sähköpostitse.

Hakemuksen jättö:

• Vapaamuotoiset hakemukset mahdollisine suosittelijoineen sekä erillinen CV tulee lähettää sähköisessä muodossa 15.1.2023 kello 20 mennessä osoitteeseen rekry@lihastautiliitto.fi

Aikataulu:

• Haastattelut toteutetaan 19.1.2023 kello 14 -18 välisenä aikana