Lihastautiliiton nuorisotyöryhmä NuoLin puheenjohtaja Jasmin Toropainen Lounais-Suomen lihastautiyhdistyksestä on Lihastautiliiton Vuoden Vapaaehtoinen 2019.

Jasmin on monelle liiton jäsenelle tuttu erilaisista yhteyksistä, ja toimii tällä hetkellä mm. Lounais-Suomen lihastautiyhdistyksen nuorisovastaavana. Hän on myös Lihastautiliiton liittohallituksen jäsen. Vuoden Vapaaehtoisen arvonimi Jasminille myönnetään kuitenkin ensisijaisesti nuorisotyöryhmän asioiden hyvästä hoitamisesta ja ryhmän johtamisesta. Jasminia Vuoden Vapaaehtoiseksi esittäneiden perusteluissa todettiin mm. seuraavaa:

”Jasmin on toiminut nuorisotoimikunta NuoLin puheenjohtajana kauden 2018-2020 ja on hoitanut työnsä hyvin. Jassu on Lihastautiliiton nuorisotoimikunnassa suuressa roolissa. Hän on hyvä organisoimaan ja pitämään nuorisotoimikunnan asiat käsissään. Hän on taitava kirjoittaja ja uskaltaa tuoda omia mielipiteitään esille niin toimikunnassa kuin muissa liiton toiminnoissa”.

Lihastautiliiton Vuoden Vapaaehtoinen valittiin nyt viidettä kertaa.  Ensimmäiseksi Vuoden vapaaehtoiseksi valittiin vuonna 2015 Uudenmaan lihastautiyhdistyksen Sirpa Ekblom. 2016 Vuoden vapaaehtoiseksi valittiin Pirkko ja Kalevi Nuutinen Etelä-Hämeen lihastautiyhdistyksestä, ja vuonna 2017 arvonimen sai Tommi Rantanen Keski-Suomen lihastautiyhdistyksestä. Viime vuonna palkittavien joukko kasvoi kerralla, kun vapaaehtoisuudesta palkittiin Bäckströmin perhe Uudeltamaalta.