Touko-kesäkuussa alueellisissa tapahtumissa on tarjolla mm. virkistystä ja vinkkejä oman jaksamisen tukemiseen.

Kesällä ja alkusyksyllä Lihastautiliitto järjestää myös perinteisiä kesäpäiviä: kesäkuussa on ohjelmassa retki Nuuksioon ja tutustuminen Vaasan ja Mustasaaren alueeseen ja loppukesän hehkusta pääsee elokuussa nauttimaan Hailuodossa! Kesäpäivät ovat avoimia kaikille kiinnostuneille, ja osallistua voi asuinpaikasta riippumatta. Päivien toteutuksesta vastaavat Lihastautiliiton aluetoimistot, Nuuksion retki järjestetään yhteistyössä Uudenmaan lihastautiyhdistyksen kanssa.

ALUEELLISET TAPAHTUMAT

VIRKISTYSPÄIVÄT
perjantaina  24.5. klo 16.00 – LA 25.5.2024 klo 13.00
SIILINJÄRVI, Kylpylä-hotelli Kunnonpaikka, Jokiharjuntie 3

Ilmoittautuminen on päättynyt, mutta peruutuspaikkoja voi tiedustella Anni Kotilaiselta anni.kotilainen@lihastautiliitto.fi

LIHASTAUTILIITON PALVELUT TUTUKSI
tiistai 4.6. klo 16–18
KEURUU, Bistro Fiilis, os. Keuruuntie 17

• Tietoa Lihastautiliiton palveluista ja vertaistuesta
  • Tilaisuus on maksuton ja sisältää tarjoilua
  • Ilmoittautuminen ti 28.5. mennessä

OMAN JAKSAMISEN TUKEMINEN
torstai 13.6. klo 15–17
KOKKOLA, Silta yhteisöklubi, os. Ryövärinkarintie 1

• Kuntoutusasiantuntija Susanna Ryynänen, Lihastautiliitto ry
  • Tilaisuus on maksuton ja sisältää tarjoilua
  • Mahdollisuus osallistua myös Teamsin kautta
  • Ilmoittautuminen to 6.6. mennessä

KESÄPÄIVÄT

Nuuksio
lauantai 8.6.2024 klo 11.30–16.30
Suomen Luontokeskus HALTIA, Nuuksiontie 84 Espoo (Nuuksio)

Ohjelma ja kahvit ovat maksuttomia. Osallistujien maksettavaksi jäävät lounas, Suomen Luontonäyttelyn pääsymaksu ja matkat. Lounas maksetaan paikan päällä. Järjestäjät Lihastautiliitto ry ja Uudenmaan Lihastautiyhdistys ry.

Ilmoittautumiset 27.5. mennessä järjestösuunnittelija Sirpa Kälviäiselle: 050 5992472 tai sirpa.kalviainen@lihastautiliitto.fi tai järjestökoordinaattori Kristiina Miettiselle: 040 833 9430 tai kristiina.miettinen@uly.fi.

Vaasa ja Mustasaari
perjantai 14.6.24. klo 11.00- n. 15.00

Kiertoajelu Vaasassa ja Mustasaaressa esteettömällä bussilla oppaan johdolla. Lähtö Liisanlehdon parkkipaikalta klo 11. Käymme kiertoajelun aikana syömässä Berny`s ravintolassa Raippaluodossa. Tilaisuus on maksuton ja sisältää lounas- ja kahvitarjoilun.

Tule tutustumaan Pohjanmaan aurinkoiseen pääkaupunkiin! Nykypäivänä Vaasa ja Mustasaari muodostavat ainutlaatuisen kokonaisuuden niin arkkitehtuuriltaan kuin maisemiltaan, Merenkurkun saaristo on yksi Suomen maailmanperintökohteista

Ilmoittautuminen to 6.6. mennessä järjestösuunnittelija Marjo Luomaselle: 040 7549716 tai marjo.luomanen@lihastautiliitto.fi.

Kesäpäivä Hailuodossa, Oulun edustalla sijaitsevassa saaressa
lauantai 24.8.2024 klo 9.15–15.30

Tutustumiskierros Marjaniemeen ja paikallisoppaan pitämä saaren kulttuurihistorian esittely tarinallisin keinoin. Lapsille on tarjolla lautapelejä, väritystehtäviä ja askartelua. Vapaata aikaa tutustua ympäristöön, paikallisiin liikkeisiin, palveluihin ja nähtävyyksiin.

Päivän ohjelman, lounaan ja kahvit tarjoaa Lihastautiliitto, Majoitus ja matkat ovat omakustanteiset. Hailuodon Marjaniemeen saavutaan omilla kyydityksillä.

Ilmoittautumiset/erityisruokavaliot to 8.8. mennessä Anni Kotilaiselle: 050 591 4244 tai anni.kotilainen@lihastautiliitto.fi.

Majoituksen voi halutessaan varata Luotsihotelliin soittamalla tai sähköpostitse. Anna varauksen yhteydessä alennuskoodi: Lihastautiliiton kesäpäivät.

Tarkempi info kesäpäivien sisällöistä löytyy Lihastautiliiton verkkosivuilta tapahtumakalenterista.