Koronatartuntojen määrä on kesän jälkeen kääntynyt kasvuun ja tilanne on heikentynyt lähes kaikissa sairaanhoitopiireissä.

Lihastautiliiton toiminta jatkuu syksyllä tietyin poikkeuksin ja varotoimin:

• Liiton työntekijät ovat pääsääntöisesti etätöissä. Liiton keskustoimistolla tai aluetoimistoilla ei ole automaattisesti päivystystä. Lähitapaamisen voi tarvittaessa sopia liiton asiantuntijan kanssa etukäteen.
  • Tilaisuudet ja tapahtumat toteutetaan noudattaen alueellisia kokoontumisrajoituksia, hygieniasuosituksia ja turvavälejä. Lisäksi tapahtumiin osallistuneilta pyydetään yhteystiedot, jotta tarvittaessa jokainen osallistuja voidaan jälkikäteen tavoittaa.
  • Mikäli aiemmin läsnäolotapaamisina ilmoitettuja tapahtumia joudutaan perumaan tai siirtämään verkkoon, ajantasainen tieto muutoksista löytyy Lihastautiliiton verkkosivuston etusivun tapahtumakalenterista. Voit myös aina olla yhteydessä tilaisuuden yhteyshenkilöön ja varmistaa tilanteen.
  • Liiton puhelinvaihde ja muut palvelut toimivat normaalisti.
  • Liiton fysioterapiayksikkö jatkaa toimintaansa normaalisti keskustoimistolla Turussa.

Koronavirustilannetta seurataan aktiivisesti ja liitto noudattaa Suomen hallituksen, alueellisten viranomaisten ja kuntien antamia ohjeita mm. tapahtumiin ja tilaisuuksiin liittyvissä asioissa. Mikäli nämä tahot antavat uusia tarkempia ohjeistuksia tai tilanne muuttuu oleellisesti, voi käytäntöihin tulla muutoksia.