Suomen hallitus on antanut uusia suosituksia koronavirustilanteen vuoksi.

Lihastautiliiton toiminta jatkuu syksyllä lähes normaalisti tietyin poikkeuksin ja varotoimin:

• Tilaisuudet ja tapahtumat toteutetaan normaalisti noudattaen yleisiä hygieniasuosituksia ja turvavälejä. Lisäksi tapahtumiin osallistuneilta pyydetään yhteystiedot, jotta tarvittaessa jokainen osallistuja voidaan jälkikäteen tavoittaa.

• Liiton työntekijät ovat pääsääntöisesti etätöissä. Liiton keskustoimistolla tai aluetoimistoilla ei ole automaattisesti päivystystä. Lähitapaamisen voi tarvittaessa sopia liiton asiantuntijan kanssa etukäteen.

• Liiton puhelinvaihde ja muut palvelut toimivat normaalisti.

• Liiton fysioterapiayksikkö jatkaa toimintaansa normaalisti keskustoimistolla Turussa.

• Koronavirustilannetta seurataan aktiivisesti ja liitto noudattaa Suomen hallituksen antamia ohjeita mm. tapahtumiin ja tilaisuuksiin liittyvissä asioissa. Mikäli hallitus antaa uusia tarkempia ohjeistuksia tai tilanne muuttuu oleellisesti, voi käytäntöihin tulla muutoksia.