Lihastautiliitto tekee aktiivisesti töitä yhdenvertaisen liikunnan puolesta niin koulu- kuin harrasteliikunnankin puolella. Liitossa on mm. kehitetty yhdenvertaisen liikunnan tuntimalleja koululiikuntaan ja tuotettu materiaalia kouluihin, ja Lihastautiliiton Kaikki kentille ja saleihin -podcast pitää yhdenvertaisen liikunnan asiaa esillä ympäri vuoden.

Unelmien liikuntapäivänä Lihastautiliitolla on tänä vuonna ilo palkita Helsinki Outsiders Akatemian sähköpyörätuolisalibandyjoukkue pääkaupunkiseudulta. Joukkueen palkitsemisen perusteena on ratkaisukeskeisyys: vaikka haasteita tulee, niihin löydetään ratkaisuja. Palkinnolla halutaan myös korostaa taustajoukkojen merkitystä toiminnalle.

Sähköpyörätuolisalibandyssa paremmuus ratkotaan kansallisissa ja kansainvälisissä turnauksissa, jotka ovat näin ollen joukkueiden vuoden kohokohtia. Alkuvuoden liikenteen lakko sekoitti joukkueen kuviot, sillä osallistuminen Oulussa lakon aikana järjestettävään turnaukseen oli vaarassa peruuntua. Junat eivät kulkeneet ja paikalle meneminen omilla autoilla oli mahdotonta monien pelituolien ja sähköpyörätuolien mukaan saamisen takia. Tarvittiin siis esteetön linja-auto, jonka kustannukset olivat tuhansia euroja. Tällaiseen ei joukkueella ollut varaa, vaan tarvittiin pikaista apua. Somessa julkaistu Apua tarvitaan –viesti ratkaisi ongelman; lahjoittaja löytyi ja matkoihin tarvittava bussimatka järjestyi. Avunanto myös todellakin kannatti: joukkue voitti sähköpyörätuolisalibandyn Finlandia-sarjan huhtikuun lopussa!