Koronavirustilanteen pahentuessa Suomen hallitus suosittelee pienempienkin kokoontumisten järjestäjille riskiarvion pohjalta harkintaa tilaisuuksien järjestämisessä ja neuvoo käyttämään riskiryhmien kanssa asioidessa erityistä varovaisuutta.

Näiden suositusten pohjalta Lihastautiliitto peruu kaikki tapahtumansa 30.4. asti. Liitto haluaa näin osaltaan rajoittaa koronaviruksen leviämistä ja suojella riskiryhmiin kuuluvia.

Peruutus koskee jo aiemmin peruttujen Lihastautipäivien lisäksi kaikkia liiton järjestämiä diagnoosi- ja vertaistapaamisia, kokoontumisia ja koulutuksia. Myös viikolla 13 alkava Pysytään töissä –kurssi on peruttu.

Toukokuun osalta tilannetta arvioidaan seuraavien viikkojen aikana, ja mahdollisista muutoksista tiedotetaan liiton verkkosivustolla.