Vaikka koronavirusepidemian nopeasti muuttuva tilanne rajoittaa tällä hetkellä sosiaalisia kontakteja, kannattaa hakemus kesän kursseille ja leireille laittaa tulemaan. Kuntoutussuunnittelija Susanna Ryynänen muistuttaa, että tämän hetken akuutista tilanteesta on vielä pitkä matka kesä- ja heinäkuuhun.

-Kurssille hakeminen ei välttämättä tällä hetkellä ole mielessä päällimmäisenä, mutta koronatilanteen takia ei kannata jättää kurssihakemusta laittamatta, jos kesän kurssit kiinnostavat. Hakuajan sisällä laitettu hakemus on ainoa tapa varmistaa, että on mukana valintaprosessissa, Ryynänen toteaa.

Lihastautiliitossa seurataan koko kevään ajan koronavirustilanteen kehittymistä, ja reagoidaan kulloisenkin tilanteen mukaan. Jos tilanne vielä kesän alussa näyttää riskialttiilta, kursseja ei järjestetä. Kurssien toteuttamiseen voidaan tarvittaessa myös miettiä uudenlaisia toteuttamistapoja.

Lihastautiliiton kesän kurssiohjelmassa on Perhekurssi ja kaksi lasten kesäleiriä – toinen lihastautia sairastaville lapsille, ja toinen lapsille joiden vanhemmalla tai sisaruksella on lihastauti.  Sekä perhekurssi että kesäleirit järjestetään Kuntoutuskeskus Kankaanpäässä. Leirit järjestetään 23.6. – 27.6. ja hakuaika leireille päättyy 24.4. Perhekurssin kurssiaika on 30.6. – 4.7. ja haku kurssille päättyy 30.4. Näiden kurssien lisäksi järjestetään  K18 – nuorten kurssi Suvituulessa Turussa 14.- 19.7.