Helpoin tapa hakea kurssille on täyttää kurssihakemus verkkosivuilla, linkin hakemukseen löydät kunkin kurssin kuvauksen alta. Voit myös hakea useammalle kurssille. Sähköisesti hakiessasi tee jokaisesta kurssista oma hakemus.

Jos et pysty täyttämään sähköistä hakemusta, voit myös tilata paperisen hakemuslomakkeen kuntoutusasiantuntijalta ja palauttaa sen osoitteella:

Lihastautiliitto/ kurssit, Läntinen Pitkäkatu 35, 20100 Turku

Liitä hakemuslomakkeen mukaan terveystiedot, joista selviää lihastautidiagnoosi tai lääkärin toteama epäily lihassairaudesta. Lääkärin suositusta ei kursseille tarvita. Lastenleirin ja nuorten viikonlopun hakemuksen liitteenä ei tarvita lääkärinlausuntoa.

Lihastautiliiton kurssit ovat avoimia kaikille. Kurssille hakeaksesi sinun ei tarvitse olla jäsenenä missään lihatautiyhdistyksessä. Kursseille osallistumisen edellytyksenä on itselläsi tai perhekursseilla läheisellä todettu lihassairaus.

Kurssivalinnat tekee Lihastautiliiton kuntoutustiimi. Valinnassa otetaan huomioon hakemuksessa esitetyt perustelut, tiedon ja tuen tarve tai elämäntilanteen kuormittavuus. Valintaan vaikuttavat myös aiempi osallistuminen kurssille (ensi kertaa osallistuvat ovat valinnoissa etusijalla), hakijan soveltuminen ryhmämuotoiseen toimintaan sekä kurssilaisista muodostuva vertaistuellinen ryhmä.

Lisätietoja kursseille hakemisesta antaa kuntoutusasiantuntija Susanna Ryynänen: 044 703 4657 tai susanna.ryynanen@lihastautiliitto.fi.