Lihastautiliiton vuoden 2023 kaikille kursseille voi hakea sähköisellä hakulomakkeella, joka on avoinna. Ensimmäinen kurssi starttaa jo maaliskuussa, hakuaika tälle kurssille päättyykin jo helmikuussa. Kursseja on yhteensä 10, joista verkkokursseja on kolme. Loput seitsemän ovat läsnäolokursseja.

Lastenleiri, Pysytään töissä -kurssi ja aikuisten vertaiskurssi ovat jo klassikoita. Kaikkia kursseja kehitetään kurssilaisten palautteiden perusteella sisältöjen osalta.

Lisätietoa kursseista saat 19.1. pidettävässä kurssi-infossa. Infoa voit seurata Teamsin välityksellä. Lähikatsomot löytyvät Oulusta ja Lappeenrannasta.

Ilmoittaudu infoon heti!

Vuoden ensimmäisen kurssin hakuaika päättyy 8.2.

Hyvinvointia arkeen -verkkokurssi on vuoden ensimmäinen kurssi. Se pidetään Teams-sovelluksella verkon välityksellä 8. – 29.3.2023. Sen hakuaika päättyy 8.2.

Pysytään töissä -kurssi etänä ja läsnäolokurssina

Pysytään töissä -kurssi pidetään tänä vuonna läsnäolokurssina 2. – 5.5.2023 ja seurantajakso tälle on 2.10.-5.10.2023. Verkkokurssi on syksyllä ”Tukea työelämässä jaksamiseen” -nimellä, 26.10. – 23.11.2023.

Molemmat kurssit ovat tarkoitettu työelämässä oleville lihastautia sairastaville aikuisille. Työelämän tilanne voi olla vaihteleva aina työelämään pyrkivistä siihen palaaviin tai osatyökykyisille. Kursseilla pyritään ratkaisemaan työelämän haasteita ja parantamaan työhyvinvointia.

Nuorten vertaiskurssi nyt aiempaa pidempi

Mun juttu -nuorten kurssi järjestetään viiden päivän mittaisena aiemman kolmen päivän sijaan.

Kurssi on tarkoitettu 13–17-vuotiaille lihastautia sairastaville nuorille. Kurssilla pääsee tapaamaan muita nuoria ja viihtymään. Lihastautiliiton asiantuntijat ovat kurssilla nuorten tukena ja opastavat nuorten elämään liittyvissä asioissa.

Nuoret pääsevät itse suunnittelemaan kurssin toiminnallisia sisältöjä.

Hae ajoissa

Toivomme, että haet kurssille ajoissa. Se helpottaa niiden järjestämistä ja varmistaa hyvissä ajoin kurssin toteutumisen.

Muista:

Nähdään kurssilla!