Liittymällä lihastautiyhdistyksen jäseneksi saat tärkeää tietoa lihastaudeista ja kaikesta, mikä liittyy sairauden kanssa elämiseen sekä tiedon tapahtumista, koulutuksista ja muista lihastautiyhteisön toiminnoista suoraan itsellesi. Lisäksi saat rahanarvoisia jäsenetuja ja alennuksia eri tuotteista ja palveluista.

Olet tervetullut mukaan toimintaan, jos sairastat itse lihastautia, olet lihastautia sairastavan läheinen tai olet muuten kiinnostunut ja haluat tukea lihastautiyhdistysten ja Lihastautiliiton toimintaa.

Jäsenyytesi auttaa meitä tekemään työtä yhdenvertaisen ja esteettömän Suomen puolesta!

Yhdistyksen jäsenenä saat yhdistykseltä:

• Yhdessäoloa ja vertaistukea erilaisten tapahtumien ja tapaamisten muodossa
  • Mahdollisuuden tavata samassa elämäntilanteessa olevia henkilöitä ja jakaa kokemuksia sekä kuulla vinkkejä ja näkökulmia arjen tueksi
  • Toimintaa kerhojen, retkien ja harrastustoiminnan parissa
  • Toimintakykyrajoitteisille sopivaa liikunnallista toimintaa
  • Mahdollisuuden harrastaa yhdistystoimintaa ja toimia erilaisissa vapaaehtoistehtävissä
  • Mahdollisuuden vaikuttaa paikallisesti ja valtakunnallisesti itselle tärkeisiin asioihin yhdessä muiden kanssa

Lihastautiliiton palvelut yhdistysten henkilöjäsenille:

• Neuvonta ja tuki
  • Koulutukset
  • Tietoa lihassairauksista ja niihin liittyvistä asioista
  • Koulutetut vertaistukihenkilöt
  • Webinaarit ja seminaarit
  • Vaikuttamistyö lihastautisairauden kanssa elämiseen liittyvissä yhteiskunnallisissa asioissa
  • Apurahat
  • Porras-jäsenlehti kotiin postitettuna 5 kertaa vuodessa
  • Rahanarvoiset jäsenedut
  • Mahdollisuus hakea Lihastautiliiton kautta tuetuille lomille

Jäsenyys alueellisissa lihastautiyhdistyksissä tai Lihastautiliitossa

Varsinaiset tai kannatusjäsenet liittyvät oman asuinalueensa alueelliseen lihastautiyhdistykseen. Liittymällä yhdistyksen jäseneksi, olet keskitetyn jäsenrekisterin myötä automaattisesti myös Lihastautiliiton jäsen. Lihastautiliitolla on 12 alueyhdistystä ympäri Suomea.

Oman asuinalueesi yhdistyksen voit selvittää täältä. Halutessasi voit liittyä myös oman alueesi ulkopuolella toimivaan yhdistykseen.

Kannattajajäsenet tai yrityskannattajajäsenet voivat liittyä suoraan myös Lihastautiliiton alaisuuteen. Lisätietoa näistä jäsenyyksistä löydät täältä.

Liittyminen alueyhdistyksiin ja jäsenmaksut

Jäseneksi liitytään oman alueen jäsenyhdistyksen sivuilla tai täyttämällä sähköinen jäseneksi liittymislomake: https://liity.lihastautiliitto.fi/

Mikäli sähköinen liittyminen ei onnistu, voit olla yhteydessä liiton järjestöassistentti Monica Lahermaahan: 044 736 1030 tai monica.lahermaa@lihastautiliitto.fi.

Sähköinen jäsenhakemus lähtee hyväksyttäväksi jäsenyhdistykseen.

Jäseneksi hyväksymisen jälkeen saat Lihastautiliitolta tervetulopaketin, jossa jaetaan tietoa jäsenyydestä, oman alueen toiminnasta ja jäsenetuesitteen.

Jäsenenä myös tuet Lihastautiliiton ja lihastautiyhdistysten vaikuttamistyötä. Jäsenmäärällä on merkitystä lihastautia sairastavien vaikuttamistyössä yhteiskunnallisiin asioihin liittyen.