Kurssit
Kurssiaika: Aloitusjakso 3.5. – 7.5.2021, seurantajakso 4.10. – 7.10.2021
Hakuaika päättyy: 15/01/2021
Paikka: Maskun neurologinen kuntoutuskeskus
Tarvittavat liitteet: Terveystiedot, joista selviää lihastautidiagnoosi tai lääkärin toteama epäily lihassairaudesta tai lääkärin suositus, jos haet matkakorvauksia ja/tai kuntoutusrahaa.

Kenelle?

Kurssi on tarkoitettu työelämässä oleville ja/tai työelämään palaaville/pyrkiville lihastautia sairastaville aikuisille, jotka tarvitsevat tietoa ja ohjausta työelämän haasteisiin ja omaan jaksamiseen. Hakija on voinut juuri saada lihastautidiagnoosin, hän on sairastanut pidempään tai hänellä voi olla lääkärin toteama epäily lihastaudista. Kurssi sopii myös osatyökykyisille.

Mitä kurssilla tehdään?

Kurssilla annetaan tietoa erilaisista työelämän tukimahdollisuuksista, keinoista tukea työkykyä, työpaikalle tehtävistä järjestelyistä sekä sosiaalipalveluista. Pohditaan voimavaroja ja vahvuuksia sekä jaetaan kokemuksia ja vinkkejä vertaistuellisesti. Ohjelmassa on ammattilaisten ohjaamia keskustelu- ja toiminnallisia ryhmiä, alustuksia ja ryhmämuotoista liikuntaa. Kurssi on kaksiosainen.

Kurssille valitaan 8 kurssilaista.